שר החוץ גדעון סער פרסם היום (שלישי) פוסט שבו הצהיר על "הישג מדיני חשוב", לדבריו, במאבק נגד ניסיונות של מדינות באיחוד האירופי להטיל סנקציות על ישראל. הוא תיאר את המאבק כחלק ממערכה מדינית מורכבת שמתקיימת לצד הלחימה הצבאית.
סער כתב: "ישראל עומדת מזה קרוב לשנתיים במערכה צבאית במספר חזיתות. אבל היא עומדת גם במערכה מדינית מורכבת, מפרכת ורבת חזיתות. היום השגנו הישג מדיני חשוב כשעלה בידנו להדוף את כל סוגי הניסיונות האובססיביים של מספר מדינות לנקוט סנקציות נגד ישראל באיחוד האירופי".

עוד הוסיף בביקורת על יוזמות הסנקציה: "אותן מדינות לא הציעו, למשל, לבחון את ההסכם של האיחוד עם הרשות הפלסטינית בגין התשלומים שהיא מעבירה לטרוריסטים ולמשפחותיהם או ההסתה במערכת החינוך שלה. עצם הניסיון לנקוט סנקציות נגד מדינה דמוקרטית שמגנה על עצמה כנגד ניסיונות להשמידה הוא מקומם".
סער הודה למדינות האירופיות שתמכו בישראל: "אני מודה לידידותינו באיחוד האירופי ולשרי החוץ שלהן, שעמדו לצידנו ומנעו פגיעה בישראל שהייתה גם פגיעה באיחוד האירופי עצמו. אני מודה לכל עובדי משרד החוץ והשגרירויות של ישראל באירופה שהיו שותפים למאמץ הגדול הזה בחודשים האחרונים".
