בהודעה דובר צה"ל המלאה נכתב: "לפני זמן קצר, עשרות אזרחים ישראלים חצו את גדר הגבול לתוך שטח סוריה במרחב מג׳דל שמס. כוחות צה״ל פועלים כעת על מנת להחזיר בבטחה את האזרחים שחצו את הגבול".

מוקדם יותר היום, שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לחיסולו של נשיא סוריה אבו מוחמד אל-ג'ולאני: "צריך להילחם בו עכשיו כשהוא קטן וחלש יחסית, לא לעשות איתו שום נורמליזציה. אם זה נראה כמו חמאס, מדבר כמו חמאס ומתנהג כמו חמאס. זה חמאס".
לדבריו, "א-שרע הוא מחבל בן מוות, רוצח המונים ברברי ובסבירות גבוהה מאד הוא הסנוואר הבא. האידיאולוגיה שלו לא שונה במילימטר מזו של חמאס – חליפות אסלאמית תחת שלטון חוקר השריעה, זה החזון ואין בלתו. אסור לעשות עם המחבל הזה שום הסכם".
השר טען כי אל-ג'ולאני זקוק להפסקת אש באופן זמני משום ש"כרגע הוא חלש מכדי להילחם בנו, אולם כל אימוני הצבא שלו יושקעו במלחמה עתידית בישראל. אין שום סיבה להעלים עין מהסכנה החמורה שמתהווה מצפון, שקט שקונים היום בזול יעלה ביוקר בעוד עשור".
עוד הוסיף שיקלי: "פטרונו של א-שרע הוא ארדואן, שהרטוריקה שלו ביחס אלינו הולכת ומסלימה – רק לפני חודש קרא ארדואן להשמיד את ישראל. כבר למדנו שלא כדאי לזלזל בהצהרות אויבינו. את הציר השיעי הפונדמנטליסטי יחליף הציר הסוני, אלא אם נזכה לראות מאבק דמוקרטי נחוש שיוביל להפלתו של הרודן מאנקרה".
