בעדכון דרמטי במדיניות האמריקאית, הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על חידוש אספקת הנשק לאוקראינה, במסגרת הסכם חדש עם מדינות נאט"ו, כך מדווחת היום (שלישי) סוכנות הידיעות האירופית Euronews.
לפי המתווה החדש, מדינות אירופאיות ירכשו מארה"ב נשק מתקדם בשווי מיליארדי יורו ויעבירו אותו לקייב. טראמפ עצמו אישר כי בעסקה כלולים "סט מלא" של 17 מערכות הגנה אווירית מסוג פטריוט, כולל סוללות וטילים. בנוסף, מקורות אמריקאים מסרו כי אוקראינה צפויה לקבל גם טילי שיוט מדגם טומהוק – בעלי טווח ארוך ודיוק גבוה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ציין לאחרונה כי ביקש מארה"ב עשר מערכות פטריוט, והוסיף כי גרמניה ונורבגיה כבר התחייבו לממן שלוש מתוכן. כעת מתברר כי מספר המערכות שיועברו בפועל גבוה בהרבה, ומדינה מערבית שזהותה לא נמסרה כבר מחזיקה ב-17 פטריוטים מוכנים לשילוח מיידי.
טראמפ הדגיש כי הסיוע יתבצע בעקיפין דרך מדינות נאט"ו, בהן גרמניה, קנדה, דנמרק, בריטניה, שוודיה ופינלנד, וכי ארה"ב מוכנה לספק להן ציוד בהיקף רחב. שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס הביע תמיכה בעסקה, והצהיר כי מדינתו נחושה לקחת חלק משמעותי באחריות להגנת אירופה.

במקביל, דיווחים בארה"ב טוענים כי טראמפ בחן מול זלנסקי אפשרות לתקוף את מוסקבה בטילים ארוכי טווח – אם יועברו לקייב. לפי הדיווח, זלנסקי השיב כי מתקפה כזו תהיה אפשרית רק לאחר קבלת הנשק המתאים.
הטומהוקים, שהופעלו לאחרונה על ידי ארה"ב גם נגד מטרות באיראן, נחשבים לבעלי טווח של עד 2,500 קילומטרים ויכולת חדירה גבוהה. הם עשויים להוות קפיצת מדרגה עבור אוקראינה במלחמה מול רוסיה, אם אכן יסופקו בחודשים הקרובים.
