accessibility-icon
share-icon
הפרק המלא

"מרוקאית, כשהיא עצבנית, נכנסת למטבח כדי להירגע"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

יט תמוז ה'תשפה (15.07.25)

5

5

like

0

dislike

בשיחה קסומה עם השף יהודה עמר, סמדי וקנין (בומבה) מסבירה מהי "מַעְלְמָה", מספרת כיצד התחברה לשורשיה דווקא דרך העבודה באופקים, וקובעת: הבישול המרוקאי הוא סוג של תרפיה • צפו בקטע מתוך התוכנית


במהלך הכנת קציצות הדגים בתוכנית "טעמים של שבת", הציעה סמדי וקנין בחיוך לשף יהודה עמר: "אני אהיה המַעְלְמָה שלך". כשהודה שלא גדל בבית דובר מרוקאית ולא הכיר את המונח, סמדי מיהרה להסביר את הניואנס התרבותי. "מַעְלְמָה זאת שעוזרת ומכינה את האוכל", היא פירטה. "הרי המרוקאיות העשירות לא יושבות במטבח, כפרה עליך. יש להן מַעְלְמָה".

באופן מפתיע, סמדי סיפרה שהיא עצמה לא גדלה בבית דובר מרוקאית. "ההורים ביניהם דיברו צרפתית", חשפה. את החיבור העמוק לשורשיה היא מצאה במקום לא צפוי – בעבודתה כמנהלת מרכז יום באופקים. "שאבתי את כל התרבות המרוקאית מתוך הקהילה שם, ש-90% ממנה הם יוצאי צפון אפריקה. שם קלטתי שאני מתאהבת, גם מבחינה אותנטית וגם מבחינת הטעמים. נורא התחברתי ושמרתי על השורשים האלה".

צפו בקטע מתוך התוכנית

בסיום השיחה, הגיעה התובנה שמסכמת אולי יותר מכל את מהות המטבח המרוקאי. "יש משהו בבישול הזה שהוא סוג של טיפול," אמר יהודה, וסמדי הסכימה מיד וסיכמה במשפט אחד מדויק ומלא הומור: "מרוקאית, כשהיא עצבנית, היא נכנסת למטבח כדי להירגע".

עקבו אחרינו גם ב-Google News