דובר צה"ל בערבית פרסם הבוקר (שלישי) אזהרה דחופה לתושבים שעדיין שוהים בעיר עזה ובג'באליה, בדרישה להתפנות באופן מיידי דרומה לכיוון אזור אל-מוואסי. בהודעה נמסר כי צה"ל פועל בעוצמה רבה בשכונות זיתון שארקי, העיר העתיקה, טורקמן, ג'דידה, תופאח, דראג', סברה, וכן בג'באליה בלאד, ג'באליה אל-נזלה, מחנה ג'באליה ורואדה – והלחימה מתפשטת מערבה לעבר מרכז העיר.
לפי ההודעה, מטרת הפעולה היא "השמדת האויב וארגוני הטרור", וצה"ל מזהיר כי חזרה לאזורים אלה מסוכנת ומסכנת חיים. "חמאס מביא עליכם אסון – התפנו מיד", נכתב באזהרה.
הקריאה מגיעה על רקע ההתרחבות הצפויה של הפעולה הקרקעית והאווירית של צה"ל בצפון רצועת עזה, כאשר במקביל דיווחים ערביים מצביעים על תקיפות נרחבות באזור.

אמש הותר לפרסום כי שלושה לוחמי צה"ל נהרגו בפיצוץ טנק במהלך פעילות מבצעית של כוחותינו מחטיבה 401 בצפון רצועת עזה. הלוחמים שנהרגו הם סמ"ר שהם מנחם, סמל שלמה יקיר שרם וסמל יולי פקטור. כתבנו לענייני צבא וביטחון הרחיב על התקרית: מדובר בירי נ"ט שגרם לפיצוץ פנימי בתחמושת הטנק.
