אחרי הודעת דגל התורה על פרישה מהממשלה, גם מפלגת אגודת ישראל הצטרפה הערב (שני) להחלטה ועזבה את הקואליציה. עם עזיבתה של יהדות התורה, נותרה הקואליציה עם רוב דחוק של 61 חברי כנסת בלבד – מה שמציב את הממשלה על סף נפילה.
בהודעה מטעם אגודת ישראל נכתב כי "לאור העובדה שהוצגה הלילה טיוטת הצעת חוק בעניין הסדרת מעמד בני הישיבות מול שלטונות הגיוס שאינו מספק את דרישות ודעת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, הורו חברי מועצת גדולי התורה שליט"א לנציגי אגודת ישראל להתפטר מתפקידיהם הקואליציונים".
ההודעה של אגודת ישראל מגיעה זמן קצר לאחר שמפלגת דגל התורה הודיעה מוקדם יותר הערב כי היא מתכוונת לפרוש מהממשלה.
בהודעה שנמסרה מטעמו של מנהיג הזרם הליטאי, הרב לנדו, נכתב: "בהמשך להוראת מרן מנהיג הדור הגר"ד לנדו, ולאחר שנוסח החוק שהוצג הערב לחברי הכנסת החרדים חורג ממה שסוכם וממה שהתחייבו בליכוד ובקואליציה – דגל התורה תעזוב את הקואליציה ואת הממשלה.
מרן הגר"ד לנדו שוחח הערב עם חברי הכנסת של דגל התורה על גודל האחריות המונחת על כתפיהם ועל קידוש השם בעמידתם האיתנה למען לומדי התורה והורה להם לפרוש באופן מיידי".
עוד נכתב מטעם דגל התורה: "בהוראתו של רבינו מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א יחד עם מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א ולאחר שהממשלה הפרה פעם אחר פעם את התחייבויותיה לדאוג למעמדם של בחורי הישיבות הקד' השוקדים על תלמודם – חברי הכנסת של דגל התורה, ח"כ הרב משה גפני, סגה"ש הרב אורי מקלב, ח"כ הרב יעקב אשר, ח"כ הרב יצחק פינדרוס וח"כ הרב אליהו ברוכי הודיעו כעת על התפטרותם מהקואליציה והממשלה".


כתב הכנסת של ערוץ 14 אברהם חסון מדווח כי מה שעומד מאחורי הודעת בית הרב לנדו זה ניסיון להשפיע על סעיף מסוים שהחרדים לא מוכנים לחיות איתו. איום נוסף במטרה לשנות את הסעיף.
מוקדם יותר היום, מנהיג הציבור הליטאי, הרב לנדו, פרסם הערב מכתב בכתב ידו וב נכתב: "דעתי היא כי יש לסיים מיידית את ההשתתפות עם הממשלה והקואליציה, ובכלל זה לפרוש לאלתר מכל התפקידים הכרוכים בזה".
בין הדברים אותם כתב לנדו במכתבו כהצדקה להחלטה: "רשויות השלטון מגלים את כוונתם להגביר את הצרת חייהם של לומדי התורה בכמה אופנים ובניסיונות להשפילם ולדורסם, ופעם אחר פעם אינם עומדים בהתחייבויותיהם להסדיר את מעמדם החוקי של בני הישיבות ולומדי התורה היקרים, נזר הבריאה וסוד קיומה".

