למרות הדיווחים האחרונים שלפיהם ייתכן שיושגו פשרות בעניין חוק הגיוס, דגל התורה הודיעה הערב (שני) כי ההחלטה עומדת בעינה – והמפלגה תפרוש מהממשלה.
בהודעה שנמסרה מטעמו של מנהיג הזרם הליטאי, הרב לנדו, נכתב: "בהמשך להוראת מרן מנהיג הדור הגר"ד לנדו, ולאחר שנוסח החוק שהוצג הערב לחברי הכנסת החרדים חורג ממה שסוכם וממה שהתחייבו בליכוד ובקואליציה – דגל התורה תעזוב את הקואליציה ואת הממשלה.

מרן הגר"ד לנדו שוחח הערב עם חברי הכנסת של דגל התורה על גודל האחריות המונחת על כתפיהם ועל קידוש השם בעמידתם האיתנה למען לומדי התורה והורה להם לפרוש באופן מיידי".
כתב הכנסת של ערוץ 14 אברהם חסון מדווח כי מה שעומד מאחורי הודעת בית הרב לנדו זה ניסיון להשפיע על סעיף מסוים שהחרדים לא מוכנים לחיות איתו. איום נוסף במטרה לשנות את הסעיף.

כזכור, מוקדם יותר היום, ובעקבות המשבר סביב חוק הגיוס, הודיעה מפלגת דגל התורה על פרישה מהממשלה. מנהיג הציבור הליטאי, הרב לנדו, פרסם הערב מכתב בכתב ידו: "דעתי היא כי יש לסיים מיידית את ההשתתפות עם הממשלה והקואליציה, ובכלל זה לפרוש לאלתר מכל התפקידים הכרוכים בזה".
בין הדברים אותם כתב לנדו במכתבו כהצדקה להחלטה: "רשויות השלטון מגלים את כוונתם להגביר את הצרת חייהם של לומדי התורה בכמה אופנים ובניסיונות להשפילם ולדורסם, ופעם אחר פעם אינם עומדים בהתחייבויותיהם להסדיר את מעמדם החוקי של בני הישיבות ולומדי התורה היקרים, נזר הבריאה וסוד קיומה".
