מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו הודיע היום (שני) כי בכוונתו להתמודד על ראשות עיריית ניו יורק במסגרת קמפיין עצמאי, לאחר שהפסיד בפריימריז הדמוקרטיים למועמד האנטי-ישראלי זוהראן ממדאני.
בהודעת וידאו שפרסם, אמר קואומו: "הבחירות הכלליות בנובמבר – ואני בא כדי לנצח בהן". הוא הציג את קמפיין הבחירות שלו תחת השם "הילחם והגשים", והבהיר כי יתמודד מול ממדאני ומול ראש העיר המכהן, אריק אדמס, שגם הוא צפוי להתמודד הפעם כמועמד עצמאי.

בפריימריז שנערכו ב-24 ביוני הפסיד קואומו לממדאני בפער של 12 נקודות – תוצאה שהפתיעה את המערכת הפוליטית בניו יורק וברמה הארצית. עם זאת, הוא הצהיר כי הוא מאמין שיוכל לגבור על ממדאני ואדמס במערכת הבחירות הכללית, הפתוחה למאגר רחב יותר של מצביעים.
"אני באמת מצטער שאכזבתי אתכם", אמר קואומו, והוסיף: "אבל כמו שסבא שלי היה אומר – כשתיפול, תלמד את הלקח, תקום ותיכנס מחדש למשחק. המאבק להצלת העיר שלנו לא נגמר".
ראש העיר הנוכחי אדמס ביקר את החלטתו של קואומו להישאר במירוץ, ואמר כי בכך הוא פוגע באפשרות להביא לתוצאה שתבלום את ממדאני, הידוע בעמדותיו האנטי-ישראליות והאנטישמיות. "קואומו מפלג את המצביעים. הוא נכשל אז – והוא מאכזב את תושבי העיר עכשיו", אמר אדמס. "העם דיבר – הוא הפסיד. ובכל זאת הוא ממשיך להציב את עצמו מעל המטרה האמיתית – לעצור את ממדאני ולהבטיח את עתיד העיר שלנו".
