רגע לאחר הודעת דגל התורה על פרישתה מהממשלה, נציגי המפלגות החרדיות העבירו הערב (שני) מסר תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו: "פיטורי אדלשטיין לא ירצו אותנו – רוצים לראות חוק".
כאמור, מפלגת דגל התורה הודיעה הערב על פרישה מהממשלה. מנהיג הליטאים הרב לנדו פרסם הערב מכתב בכתב ידו: "דעתי היא כי יש לסיים מיידית את ההשתתפות עם הממשלה והקואליציה, ובכלל זה לפרוש לאלתר מכל התפקידים הכרוכים בזה".

בין הדברים אותם כתב לנדו במכתבו כהצדקה להחלטה: "רשויות השלטון מגלים את כוונתם להגביר את הצרת חייהם של לומדי התורה בכמה אפנים ובניסיונות להשפילם ולדורסם, ופעם אחר פעם אינה עומדים בהתחייבויותיהם להסדיר את מעמדם החוקי של בני הישיבות ולומדי התורה היקרים, נזר הבריאה וסוד קיומה".

דגל התורה הודיעה על פרישה מהממשלה, אך עשויה לחזור בה
רגעים ספורים לפני כן, עוד נעשו ניסיונות אחרונים לבלום את המשבר, כשראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הקואליציה אופיר כץ, מזכיר הממשלה יוסי פוקס והצוותים הגיעו אל לשכתו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, בניסיון לסיים את המשבר.
החלטתו של ראש הממשלה נובעת מזעם חריג על ח"כ אדלשטיין בשל התנהלותו, שככל הנראה כוללת גם סינון שיחות. נתניהו הגיע באופן חסוי אל לשכתו של יו"ר הוועדה, בניסיון, אולי אחרון, ללחוץ עליו ולהציג טיוטה סופית לחוק הגיוס.
