נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע היום (שני) כי הזמין את סגנית ראש הממשלה יוליה סווירידנקו לעמוד בראש ממשלת אוקראינה, במסגרת שינוי רחב שהוא מוביל בהרכב הרשות המבצעת במדינה. לדבריו, הממשלה החדשה צפויה להציג בקרוב תוכנית פעולה מעודכנת, כחלק ממה שכינה "שדרוג משמעותי" של עבודת הממשלה.
המינוי דורש את אישור הפרלמנט, וצפוי להתקבל בקלות בשל הרוב שמחזיקה בו מפלגת "משרת העם" של זלנסקי. עם זאת, ראש הממשלה הנוכחי, דניס שמיחאל, יצטרך להגיש תחילה את התפטרותו באופן רשמי כדי לאפשר את המינוי.

סווירידנקו, כלכלנית בהכשרתה, מילאה שורה של תפקידים בכירים בממשלת אוקראינה, בהם שרת הפיתוח הכלכלי והמסחר וסגנית ראש משרד הנשיא. מוקדם יותר השנה היא זכתה לחשיפה בינלאומית כשעמדה בראש המשלחת האוקראינית לוושינגטון, שם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בתחום המינרלים עם שר האוצר האמריקאי סקוט בסנט.
העסקה, שנחתמה ב-30 באפריל, כוללת הקמת קרן השקעות משותפת לפיתוח מגזר המינרלים של אוקראינה, עם חלוקת רווחים שווה בין שתי המדינות. מהלך זה נתפס כנדבך משמעותי בהתאוששות הכלכלית של אוקראינה וכאבן יסוד להידוק הקשרים עם ארה"ב.
