בעוד סערת חוק הגיוס נמצאת בעיצומה ואיומי המפלגות החרדיות מחריף, סיעת ש"ס תכנס היום (שני) ישיבת חירום בשעה 15:00, כך דיווח כתבנו הפוליטי מוטי קסטל. בנוסף, גם סיעת יהדות התורה תתכנס לישיבת חירום זמן קצר לאחר מכן, ב-15:15.
ההחלטה של ש"ס מגיעה קצת לאחר המכתב הנוקב של מנהיג הציבור הליטאי הרב לנדו הקורא לדגל התורה לפרוש מהממשלה: "בתיאום בין גדולי ישראל, הוחלט להמתין מספר שעות נוספות הערב לפני פרסום הדברים".
עוד נמסר מבית הרב לנדו כי "כדי לתת עוד סיכוי אחרון להסדר. מתוך הבנה שיהדות התורה אינה חפצה מלכתחילה בפירוק הממשלה, אלא שחוסר העמידה בסיכומים לא משאיר בפניה אפשרות נוספת".

כזכור, הבוקר דיווחנו כי בדגל התורה ובמפלגות החרדיות מתדרכים על פרישה מהקואליציה עד סוף היום בהעדר נוסח חוק הגיוס, זאת לאחר שבשבועות האחרונים הסיעות החרדיות הכריזו על חרם ולא הצביעו יחד עם הקואליציה, דבר שגרם לכך שהצעות החוק נמשכו מהמליאה והממשלה לא יכלה לקדם את סדר היום החוקתי.
בקואליציה ביקרו את יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין ואמרו כי נראה שהוא מעוניין להפיל את הממשלה, כך על פי כתבנו הפוליטי מוטי קסטל. אדלשטיין ונתניהו קיימו אמש פגישה שבה יו"ר ועדת חוץ וביטחון הבטיח "להתאמץ" להציג את החוק עד סוף השבוע.
