השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב הבוקר (שני) לסערה סביב תכניתו של השר כ"ץ על הקמת "עיר הומניטרית" ברפיח, כהכנה לקראת תוכנית ההגירה של טראמפ – ותקף: "ספין שתכליתו הסתרת העסקה שמתבשלת".
"הויכוח סביב הקמת העיר ההומניטרית הוא בעיקר ספין שתכליתו הסתרת העסקה שמתבשלת. העיר ההומניטרית הזו בוודאי לא תקום במסגרת עסקת הכניעה הנרקמת עם חמאס, בה צה"ל יסוג משטחי טרור שנכבשו בדם לוחמינו, ישוחררו מאות מחבלים רוצחים, והחמאס יקבל חמצן וזמן נוסף לשקם את יכולותיו. ספינים אינם תחליף לניצחון מוחלט", כתב בחשבון ה-X.
הויכוח סביב הקמת העיר ההומניטרית הוא בעיקר ספין שתכליתו הסתרת העסקה שמתבשלת. העיר ההומניטרית הזו בוודאי לא תקום במסגרת עסקת הכניעה הנרקמת עם חמאס, בה צה״ל יסוג משטחי טרור שנכבשו בדם לוחמינו, ישוחררו מאות מחבלים רוצחים, והחמאס יקבל חמצן וזמן נוסף לשקם את יכולותיו. ספינים אינם…
— איתמר בן גביר (@itamarbengvir) July 14, 2025
בן גביר נמנע בשבועות האחרונים מלענות באופן ישיר לשאלה האם יפרוש מהממשלה אם העסקה תתקדם, והבהיר כי הוא מנסה "להשפיע מבפנים". ביום חמישי נערכה שיחת טלפון בינו לבין שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על מנת שיתאחדו יחדיו נגד העסקה.

סלע המחלוקת – ציר מורג: רה"מ צריך להחליט על נסיגה או כיבוש
בעקבות זאת, רה"מ נתניהו נפגש עם כל אחד מהם בנפרד עם חזרתו עם מוושינגטון, במטרה לעדכן אותם בפרטי העסקה בטרם יתקבלו החלטות סופיות. כתבנו בכנסת אברהם חסון פרסם אמש כי לאחר סבב שיחות בלשכת ראש הממשלה, מעריכים בסביבת נתניהו כי בן גביר וסמוטריץ' לא צפויים לפרוש מהממשלה בעקבות ההסכם המסתמן לעסקת חטופים.
