accessibility-icon
share-icon
צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

"ביבי בחר בדרך המלחמה": חשבון הטלגרם של ינון מגל נפרץ

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יח תמוז ה'תשפה (14.07.25)

25

3

like

2

dislike

חשבון הטלגרם של מגיש תוכנית "הפטריוטים" נפרץ, כאשר נכתבו בו מסרים בעברית ובאנגלית כנגד המלחמה בעזה ורה"מ • בהודעות נכתב בין השאר: "ביבי, בני הערובה עדיין לא חזרו - וזוהי אשמתך" • השימוש במילה בני ערובה ולא חטופים יכול להעיד על כך שמדובר על פריצה שמנסה להדהד מסרים של חמאס


חשבון הטלגרם של ינון מגל נפרץ הלילה (בין ראשון לשני) והפיץ מסרים באנגלית ובעברית נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשלב זה טרם ידוע מי אחראי לפריצה, אולם לפני מספר ימים מכשיר הנייד של מגל נפרץ, כאשר על פי הדיווחים קבוצת האקרים איראנית הודיעה כי יש לה חומרים מהכשיר.

בין המסרים שנכתבו באנגלית ובעברית: "הפלג של נתניהו והכהניסטים בחרו במלחמת אפוקליפסה לפלשתין, אך היו בטוחים: פלשתין לא תחזור למצב של 6 באוקטובר.

maximize-image
images-count2+
המסרים שהופצו בחשבון של ינון מגל | צילום מסך

"הדרך היחידה לשלום ולרגיעה בפלשתין היא קיום בחירות חופשיות בהשתתפות כל העמים המדוכאים של פלשתין ויהודים שעומדים בצד הנכון של ההיסטוריה, וכן משפט הוגן נגד הכת הרוצחת ילדים – על ידי היהודים עצמם. אם אינך עם כת הציונים – צא עכשיו לרחובות נגד ביבי".

עוד נכתב: "אנשים! אם לא תקומו היום – מחר תחפשו את משפחותיכם בין האפר. ביבי בחר בדרך המלחמה, ובכל צעד נוסף הוא מקרב אותנו לתהום. הכת האפלה הזו מבקשת חורבן, לא שלום. אם נשתוק עכשיו – ילדינו ישלמו את מחיר השיגעון שלו.

maximize-image
images-count2+
המסרים שהופצו בחשבון של ינון מגל | צילום מסך

"זה כבר לא הזמן להביט בלהבות מבעד לזכוכית. כל רגע של היסוס מקרב את שריפת ביתך. אם לא נמלא את הרחובות היום, אם לא נצרח עכשיו – מחר אולי לא יישאר אף אחד להתאבל. ביבי ייפול רק כשאנחנו נקום. אל תפחד מהאש – פחד מהשתיקה שלך".

במסרים הללו האשימו את ראש הממשלה באי חזרת החטופים: "ביבי, בני הערובה עדיין לא חזרו – וזוהי אשמתך. כל יום שחולף ואבות אינם שבים הביתה, כל לילה שבו משפחה מניחה את ראשה ליד כיסא ריק, הוא תזכורת מרה לאמת אחת פשוטה: בחרת במלחמה על פני חיי אדם.

maximize-image
images-count2+
המסרים שהופצו בחשבון של ינון מגל | צילום מסך

יכולת לפתוח את הדרך לדיאלוג – אבל בחרת לצעוק. יכולת לפתוח את הדלת לחופש – אבל הכפלת את המנעולים. יכולת להקשיב לקולן של המשפחות – אבל היכית בתופי המלחמה. אנחנו לא שוכחים שבני הערובה עדיין בשבי, לא בגלל האויב, אלא בגלל עקשנותך וצמאונך לכוח".

השימוש במילה בני ערובה ולא חטופים יכול להעיד על כך שמדובר על פריצה ערבית שמנסה להדהד מסרים של ארגון הטרור חמאס, בעת שמתנהל משא ומתן מולו, וכן להעמיק את הקרע בישראל בכל הנוגע לעסקה לשחרור חטופים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News