לאחר שתחקיר אירועי השבעה באוקטובר רצועת עזה התפרסם היום (שני) המשטרה שחררה תיעודים של קולות הקשר וצילומים מפעילות לוחמי הימ"מ בעיר אופקים במהלך הטבח. עיקרי התיעודים מגיעים מהזמן שבו התנהל משא ומתן מול ארגון הטרור חמאס לשחרור בני הערובה בביתה של רחל אדרי.
בקולות הקשר אחד הלוחמים עדכן את השני במצב הקשה בביתה של רחל אדר: "הם הספיקו גם למלכד את הבית. גם אני עם עוד שלושה צלפים בדרך לאופקים, 20 קטנות להגעה".
הלוחם הראשון ביקש ממי שנמצא במרחב: "תעשה רגע בדיקה ראשונית מה הציוד שקיים לטובתנו". "אם יש רחפנים, צלפים, חבלנים, פורצים, ונהיה עדין לעשות את החלוקה ברגע שאני אגיע", הוסיף.
בהמשך הלוחם מסר את תמונת המצב העדכנית: "סיימנו תכנון, אנחנו כרגע מורידים פקודה מדויקת לכל הכוח. מתארגנים ובהתאם להתפתחות אנחנו מתחילים להיכנס פנימה". "צריך לנצל הזדמנות שלפחות איזה אחד או שניים נפגע בהם לפני, לפחות זה שמחזיק את הרימון", הוא נענה.
"יש לנו ארבעה מחבלים הרוגים", עדכן הלוחם: "שני בני ערובה ביד, הכל תקין, אנחנו יוצאים מהזירה. יש פה מלא מטענים וגם רימונים. עד כאן, תאשר", הוסיף.
ניצב משנה ל' סגן מפקד הימ"מ שפיקד על היחידה שוחח עם כתבתנו מילן עמר וסיפר על המשא ומתן עם המחבלים לשחרור בני הערובה: "זה אירוע ראשון מאז נחשון וקסמן. לא היה בכוונת המחבלים להיכנע בשום שלב למרות שניהלו מו"מ. זה לא משהו שאתה פוגש אותו באירועים השוטפים.
"במהלך כל אותם שעות מבצעים מהלכים טקטיים עם מספר פעולות תחבולה. למעשה האירוע הזה הוא אירוע קלאסי של אירוע עם בני ערובה. היה ברור לנו כל אחד מהלוחמים שאנחנו יוצאים לא כמו שנכנסו. פרצנו פנימה באמונה שעשינו הכי טוב שיכולנו. לאחר שתי דקות הצלחנו לחלץ את רחל ודוד. בסיום האירוע היו שלושה פצועים מכוחותינו, אחד מהם במצב קשה".
"השאיפה הייתה לסיים את האירוע במשא ומתן מתוך הבנה שאירועים כאלה מסתיימים בסבירות נמוכה בהצלחה. וברגע שאנחנו מבינים שהכוכבים הסתדרו בדיוק כפי שרצינו החלטנו לפעול. ההחלטה הייתה בידיים שלנו", הוסיף סגן מפקד הימ"מ.
