ההתעקשות של חמאס במשא ומתן עולה לכותרות חדשות לבקרים. אלא שגם ברצועת עזה, ערים לעובדה שחמאס מעכב את העסקה ומערים עליה קשיים. על ארגון הטרור חמאס יש המון ביקורת מצד העזתים בעניין זה.
העזתי מוניר מג'אידה הפנה מסר זועם להנהגת חמאס: "עד עכשיו אתם אומרים: 'ההצעה הזאת לא מוצאת חן בעינינו', עד עכשיו אתם מתמקחים במשא ומתן, כשאתם יודעים שעמכם נשחט כל יום".
בהמשך אותו סרטון הוא מתח ביקרות חריפה על ההחלטה לצאת למתקפת 7.10: "אנחנו צריכים לוותר (במו"מ) וצריכים לדרוך לנו על הראש, כדי שבפעם הבאה לפני שניכנס לעימות מול מישהו, או למלחמה מול מישהו, נעשה מיליון חשבונות".
לא מדובר בעזתי אחד או שניים שכועסים על חמאס, הייאוש הוא הלך הרוח ששולט ברצועה. בימים האחרונים נפוץ בסרטונים שיוצאים מעזה שיר שאותו מקדישים העזתים להנהגת חמאס: "ביזיתם אותנו, ביזיתם אותנו, וזרקתם אותנו לישון ברחובות, ביזיתם אותנו ובגללכם אנחנו אוכלים בבתי תמחוי, העמדתם אותנו מחוץ למאפיות, והאכלתם אותנו קמח עם תולעים".
בשבועיים האחרונים נפוצו הרבה מאד תיעודים של משאיות שנכנסות לצפון הרצועה ולמרכזה כשעליהם חמושים. בעזה טענו שאלה אנשי חמולות שמאבטחים את הסחורות, אבל המשאיות האלה נוסעות הישר לשטח שבשליטת חמאס ולא מן הנמנע שחמאס משתפת פעולות עם אותן חמולות.
העזתים מספרים שהסחורה שהביאו נעלמה. נימר עג'ור, אזרח עזתי, טען בסרטון שפרסם: "מאבטחי המשאיות עצמם, גונבים קמח וסוכר מהקרטונים. זה דבר שקרה לנגד עינינו. התמונות התפרסמו, ומי שאומר לך שזה לא נכון, תגיד לו שהוא שקרן".
בהמשך הוא הפנה אצבע מאשימה למי שלטענתו גנבו את הסחורות ומכרו אותן: "אתם גונבים סוכר וקמח ומוכרים אותו בשוק השחור!? אתם מוכרים קילו סוכר ב-300 ש"ח, כשלעם אין מה לאכול!?".
העזתים מסתכלים על המשא ומתן בעיניים חלולות. הם יודעים שחמאס היא לא רק הצד שנלחם, אלא גם הצד שמעכב, שמתמקח, ושמאכיל אותם קמח עם תולעים.
