הרודן הצפון קוריאני קים ג'ונג און הביע היום (ראשון) תמיכה מלאה ברוסיה במלחמתה באוקראינה, במהלך פגישה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בעיר וונסאן. לדברי סוכנות הידיעות הממלכתית של פיונגיאנג, קים הצהיר כי צפון קוריאה "מוכנה לתמוך ולעודד ללא תנאי את כל צעדיה של ההנהגה הרוסית".
בפגישה, שהתקיימה באווירה שהוגדרה על ידי מוסקבה כ"חמה וחברית", בירך קים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על "מנהיגותו יוצאת הדופן", והביע ביטחון מלא בכך ש"רוסיה תנצח בהגנה על כבודה ואינטרסיה".

לפי הדיווחים, פיונגיאנג כבר שלחה אלפי חיילים למחוז קורסק כדי לסייע בלחימה, ואף סיפקה לרוסיה פגזי ארטילריה וטילים. רוסיה הודתה לצפון קוריאה על "תפקידה החשוב", וטענה כי המערב אחראי למתח הגובר בחצי האי הקוריאני.
בהצהרה שפרסם משרד החוץ הרוסי צוין כי הצדדים הדגישו את כוונתם להיאבק יחד נגד "שאיפות הגמוניות של שחקנים מחוץ לאזור". בהמשך, לבקשת פוטין, נמסר כי צפויות פגישות נוספות בקרוב בין מנהיגי שתי המדינות.

סוכנות הידיעות KCNA תיארה את השיחות בין לברוב לעמיתו הצפון קוריאני צ'וי סון הוי ככאלו שהעמיקו את "הברית הבלתי מנוצחת" בין המדינות. שני הצדדים דנו גם ביישום ההסכמות מהפסגה שהתקיימה ביוני 2024, ובמסגרת שיתוף הפעולה הצבאי עליו חתמו בעבר, הכולל סעיף הגנה הדדית.
לפי דיווחים בדרום קוריאה, מאות חיילים מצפון קוריאה נהרגו ואלפים נוספים נפצעו במהלך הלחימה לצד רוסיה. צפון קוריאה אישרה באפריל את פריסת כוחותיה ואת הנפגעים שספגה.
