מנכ"לית אל על, דינה בן טל-גננסיה, הודיעה ליו"ר דירקטוריון החברה, עמיקם בן צבי, על כוונתה לסיים את כהונתה עד לסוף השנה הנוכחית – 31 בדצמבר 2025. מדובר בפרישה מתוכננת מראש, שנועדה לאפשר הליך איתור מסודר של מחליף ולבצע חפיפה הדרגתית, כך נמסר מדוברות החברה.
בן טל-גננסיה מכהנת כמנכ"לית אל על מאז אפריל 2022, ומילאה שורה של תפקידי ניהול בכירים בחברה לאורך כשני עשורים. בתקופת כהונתה הובילה החברה תהליכי שינוי מהותיים, שכללו הסדרת מערכת יחסי העבודה, חתימה על הסכמים חדשים עם העובדים, והפיכת החברה ליעילה וגמישה יותר תפעולית.

כחלק ממדיניותה, הובילה המנכ"לית מהלך רחב לרכישת מטוסים חדשים והרחבת רשת הקווים של החברה, תוך שיפור חוויית השירות לנוסעים. לצד זאת, גיבשה והשיקה תוכנית אסטרטגית לפיתוח עסקי וליצירת מנועי צמיחה חדשים – תוכנית שכבר מניבה תוצאות בדמות שיפור ברווחיות ובחוסן הפיננסי של אל על.
אחד המבחנים המרכזיים של בן טל-גננסיה היה עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר 2023. תחת ניהולה, שמרה החברה על רציפות אווירית לישראל, בשעה שחברות תעופה רבות ברחבי העולם השהו את פעילותן בקווים לישראל. בן טל-גננסיה הצליחה לאזן בין אחריות לאומית לבין צורכי שוק ההון והתחייבויות החברה לציבור.

בהודעתה אמרה: "לאחר כשני עשורים מלאים עשייה וגאווה באל על, וכשלוש וחצי שנים אינטנסיביות במיוחד כמנכ״לית, אני חשה כי זו עת לפתוח פרק חדש. אני מודה מעומק הלב לאנשי אל על ולחברי ההנהלה על מקצוענותם ומסירותם יוצאת הדופן. בשעות מורכבות וקשות הם נתנו את הכול לטובת הלקוחות ולטובת המדינה. תודה גדולה גם לבעלי המניות, לדירקטוריון, ללקוחות ולשותפינו העסקיים בארץ ובעולם שליוו אותנו בדרך. יחד חוללנו מהפכה באל על, ואני בטוחה שהחברה תמשיך להמריא לשיאים חדשים".
יו"ר הדירקטוריון, עמיקם בן צבי, הוסיף: "דינה הנהיגה את אל על בתקופה מאתגרת וחסרת תקדים לענף התעופה והמשק הישראלי. תחת ניהולה, שופרו משמעותית תוצאותיה הכספיות של החברה, חוזק מבנה ההון, נחתמו עסקאות צי חשובות, הורחבה הפרישה הגלובלית ויחסי העבודה נכנסו לעידן חדש. הדירקטוריון מודה לה ומעריך את נכונותה להבטיח מעבר חלק ובקצב הנדרש".
באל על צפויים כעת להתחיל בתהליך איתור מנכ"ל חדש שייכנס לתפקיד במהלך 2026.
