נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי תקף היום (ראשון) את רוסיה בעקבות מתקפה אווירית בהיקף חסר תקדים, שכללה שיגור של 741 מל"טים וטילים ביום רביעי בלבד – המספר הגבוה ביותר שנרשם עד כה. לדבריו, מדובר בהסלמה משמעותית שממחישה את חוסר הכנות של הקרמלין להפסיק את המלחמה.
זלנסקי כתב בפוסט ברשת X כי בשבעת הימים האחרונים רוסיה שיגרה מעל 1,800 מל"טים, יותר מ-1,200 פצצות מונחות ו-83 טילים מסוגים שונים לעבר מטרות באוקראינה. מוקדם יותר השבוע הודיעה קייב כי רוסיה ביצעה מטח נרחב של טילי שיוט וטילים אווירובליסטיים.

משרד ההגנה הרוסי טען כי כוחותיו כבשו את הכפרים מיקולייב ומירנה במחוז דונייצק, והוסיף כי צבאו ממשיך בהתקדמות טריטוריאלית ניכרת בחזית המזרחית. לפי דיווחים במוסקבה, רוסיה שולטת כיום על יותר משני שלישים ממחוז דונייצק.
זלנסקי הבהיר כי חרף ההסלמה, כוחות ההגנה האווירית האוקראיניים משיגים תוצאות טובות, עם מאות יירוטים של מזל"טים מדגם 'שהד' הרוסיים-איראניים, שפגעו בעיקר בתשתיות אזרחיות.

לדבריו, אוקראינה פועלת לחיזוק נוסף של ההגנה האווירית, ובמהלך השבוע האחרון התקיימו פגישות עם שותפים בינלאומיים בנושא. הוא הביע הערכה למדינות המוכנות להשקיע בטכנולוגיה זו, והודה ללוחמים האוקראינים על מאמציהם בהגנה על שמי המדינה.
זלנסקי קרא לבעלות בריתה של אוקראינה להחריף את הלחץ על רוסיה כדי להביאה לשולחן המשא ומתן. לדבריו, השימוש הגובר ברחפני 'שהד' הוא ניסיון של מוסקבה להאריך את המלחמה, ויש לנטרל את האיום הזה לצורך קידום פתרון דיפלומטי.
לבסוף, הביע זלנסקי תודה למדינות אירופה, ל-G7 ולארה"ב על תמיכתן. הוא ציין כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע בימים האחרונים על חבילת נשק חדשה שתישלח לאוקראינה דרך נאט"ו, במימון שותפות אירופיות. בין השאר יועברו מערכות הגנה אווירית מדגם פטריוט, שאוקראינה מייחלת להן בשל יעילותן ביירוט תקיפות.
