סיעת יש עתיד החלה היום (ראשון) באיסוף חתימות לטובת הגשת מסמך "שינוי נסיבות" לצורך הנחה מחודשת לחוק פיזור הכנסת. לטענתה, הקואליציה כבר מספר שבועות לא מצליחה לחוקק חוקים ממשלתיים וטרומיים בשל חרם הסיעות החרדיות, ועל כן המצב מאפשר את היסוד לטעון לשינוי הנסיבות.
לצורך הגשת מסמך "שינוי נסיבות" ישנו צורך ב-61 חתימות, מכאן שגם אצבעות חברי הכנסת החרדים נצרכות לכך. באופוזיציה מקיימים שיחות עם חברי כנסת חרדים לשכנע אותם להצטרף במהלך בטענה: "איימתם בהפלת הממשלה, בואו תראו רצינות".

כבר מספר שבועות שבהן הקואליציה נאלצה למשוך חוקיה מההצבעה במליאה, זאת בשל חרם המפלגות החרדי, במסגרת המחאה על אי קידום חוק הגיוס. החרם אינו מאפשר לקואליציה לקדם את סדר היום שלה מזה כחודשיים.
כזכור, יום לפני המערכה באיראן, הרבנים של מפלגת ש"ס וסיעת "דגל התורה", הורו לאפשר לקואליציה שבוע נוסף לצורך קידום פתרונות לחוק הגיוס, בעוד שהאופוזיציה קיוותה כי החרדים יצטרפו ויצביעו בעד הצעות החוק לפיזור הכנסת. כאמור, בשבוע המדובר מבצע "עם כלביא" נערך בעוצמה, דבר שהוריד מהפרק את הדיונים על החוק.

לאחר לילה מותח במיוחד, הצעות החוק לפיזור הכנסת נפלו אחת אחרי השנייה לאחר שמבית מרן מנהיג הדור עדכנו כי הרב הורה לדחות בשבוע את ההחלטה בעניין פיזור הכנסת ולהתנגד, אם החוק יעלה להצבעה במליאה. בשל הוראה זו, החוקים נפלו דבר שהשפיע על כך שהאופוזיציה לא תוכל להעלות אותם מחדש במשך חצי שנה.
סיעות ש"ס ודגל התורה הוציאו הודעה בעניין השגת ההסכמות, שבה ביקשו מהאופוזיציה לדחות את ההצבעה על החוק לשבוע הבא: "לאחר שיחות ממושכות שקיימו נציגי ש״ס ודגל התורה מול יו״ר ועדת החוץ והביטחון ח״כ יולי אדלשטיין הושגו הבנות באשר לעקרונות חוק שמירת מעמדם של בני הישיבות.

"מאחר ונדרש עוד מספר ימים להשלמת גיבוש הנוסח הסופי, ובהתאם להנחיית מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה של ש״ס ומועצת גדולי התורה של דגל התורה, הוחלט לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על פיזור הכנסת כדי להעניק את השבוע הקרוב לצורך השלמת התהליך והגעה לנוסח הסופי".
