חבר הכנסת לשעבר זבולון כלפה התייחס היום (ראשון) בריאיון מיוחד לעודד מנשה בתוכנית "על הבוקר" לגירוש מגוש קטיף – שבוצע לפני 20 שנה: "דבר אחד למדתי בחיים – טעויות נהוג שמתקנים אותם מעת לעת. אני חושב שנכון לתקן גם את הטעות הזו".
"מהלך שכבר אז אמרנו מפורשות – לא רק מההיבט הביטחוני אלא גם מההיבט הערכי", הדגיש כלפה, "אבל גם מההיבט הביטחוני, ולצערי אתה רואה את הדברים לאורך כל ה-20 שנה שחלפו, לא רק היום, מסתבר שלצערי כנראה צדקנו".

עוד הסביר הח"כ לשעבר: "כואב הלב באמת לראות שחוסר שיקול דעת, עיוורון – אני לא יודע להגיד, שכרון חושים, יוהרה – אין לי מושג. זה היה פה שילוב של הרבה מאוד דברים שהוביל לטעות גדולה מאוד".

"לא חזרנו מגלות של 2000 שנה לארצנו כדי להתחיל לסחור בחלקים מהמולדת שלנו – ממש לא", הבהיר כלפה, "צריך לחזור חזרה ולהבין – זו הארץ שלנו".
