לאחר הביקורת הרבה והסערה סביב נושא הארכת הקבע למשרתי היחידות המיוחדות, הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, הנחה אמש (מוצאי השבת) להקפיא את מימוש ההתחייבות לשירות נוסף בקבע ללוחמי צה״ל ביחידות אלו וכן על הקמת צוות בחינה בנושא, ואף הבהיר: אף לוחם ביחידות הממיינות לא יחויב לשרת מעבר למה שהתחייב אליו עם גיוסו למסלול.
בדיון בנושא אותו כינס הרמטכ"ל הובהר כי לא מדובר בהחלטה על הארכת השירות לכלל הלוחמים ואף לא בהארכת שירות החובה ללוחמים ביחידות המדוברות, אלא בהשלמת הקבע אליו מתחייבים הלוחמים המתגייסים ליחידות הממיינות ביבשה מראש, כנהוג ביחידות מיוחדות אלה.

לוחמים ביחידות אלה חותמים בתחילת מסלול ההכשרה על התחייבות לתקופת קבע נוספת לשירות הסדיר, שמשכה יכול להיות עד שנה. מדובר בתהליך סדור שמתקיים דרך קבע מזה מספר שנים.
לאחר בחינה ראשונית של הנושא, הרמטכ"ל החליט להקפיא את מימוש עבודת המטה באופן מלא, והנחה כי אף לוחם לא יחויב לשרת מעבר למה שהתחייב אליו עם הצטרפותו למסלול. במקום זאת, קבע זמיר כי יוקם צוות בחינה, ועם השלמת הבחינה, יסוכמו ההחלטות.
