שיחות המשא ומתן בין ישראל לחמאס בדוחא נקלעו לקשיים משמעותיים. גורם מדיני בכיר מסר הערב (מוצ"ש) כי "אם חמאס היה מקבל את ההצעה הקטארית, ניתן היה להגיע להסכם ולהיכנס למשא ומתן של 60 יום על סיום המלחמה". אולם, חמאס שלל את ההצעה, מערים קשיים, ומלווה את השיחות במלחמת תודעה שתה לחבל במשא ומתן ולהציג מצגי שווא".
אותו גורם הדגיש כי ישראל הציגה נכונות לגמישות, בעוד חמאס "עומד בסרבנותו ומתקבע במעמדת שאינן מאפשרות למתכת לקדם הסכם". המשלחת הישראלית, בראשות יועצו המדיני של רה"מ ד"ר אופיר פאלק, סגן ראש המוסד לשעבר מ', ומתאם השבויים והנעדרים גל הירש, עדיין שוהה בדוחא ולא קיבלה הוראה לשוב ארצה, מה שמשאיר פתח לתקווה.

נכון לעכשיו, סטיב וויטקוף, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ שהיה אמור להגיע לדוחא בסוף השבוע, נמצא עדיין בארצות הברית, וטרם המריא לנוכח המבוי הסתום. וויטקוף נועד עם ראש הממשלה נתניהו טרם יציאתו של ראש הממשלה מוושינגטון, לשיחה ארוכה, חלקה בארבע עיניים וחלקה בנוכחות השר רון דרמר.
דרישות הליבה של חמאס: סיום מוחלט של המלחמה עם ערבויות בינלאומיות. נסיגה מלאה של צה"ל מכל הרצועה, כולל ציר פילדלפי. פירוק החברה האמריקנית המחלקת סיוע הומניטרי שלא דרך חמאס. החזרת השליטה הבלעדית של חמאס על הסיוע וחיסול מיליציות מקומיות מתחרות.

כל הדברים האלה כרגע לא מקובלים על הצד הישראלי. עם זאת, כאמור, המשלחת הישראלית עדיין בדוחא וכל עוד היא לא קיבלה הוראה לחזור לארץ, זאת אומרת שיש סיכוי להגיע לדרך במהלך הימים הקרובים. האופטימיות שאפיינה את הדרג המדיני בישראל בימים האחרונים התחלפה לזהירה יותר ואף פסימית.
