בעודו בן 21 בלבד, סרן רעי בירן הי"ד, מפקד צוות בסיירת גולני, נהרג אמש (חמישי) ברצועת עזה. רעי, בן המושב תמרת, למד בבית הספר ויצו נהלל, והותיר אחריו את הוריו דובב ותהל, ושני אחים – עומר ואורי. אחיו עומר משמש כשופט בליגת העל בכדורסל. משפחתו תשב שבעה ברחוב הרימון 12 בשורשים.

מפקד בגולני, סרן רעי בירן הי"ד, נפל בקרב בדרום רצועת עזה
רעי נפל במהלך פעילות גדודית של סיירת גולני בדרום הרצועה, שבמסגרתה פעלו הכוחות למיקוש והשמדת תשתיות טרור. שעתיים לאחר שהסתיימה פעולת המיקוש, התרחש פיצוץ באחד המבנים. רעי נפגע קשה ובמהרה נקבע מותו. צה"ל מתוחקר את נסיבות האירוע הקשה.

נפילתו של רעי עוררה תגובות רבות ברשתות החברתיות, ולצידן ספדים אישיים שנכתבו בכאב. דודו, איתן לובטון, ספד לו: "אחייני האהוב, סרן רֵעִי בירן, מפק"ץ בסיירת גולני, בן 21, נפל בקרב בעזה. ילד של אור, לוחם אמיץ, בן ואח אהוב ואחיין שאין שני לו. הכאב עצום, האובדן בלתי נתפס".
גם קרן פריד, אם שכולה, שיתפה בזיכרון על רעי כמפקדו הישיר של בנה, הלוחם ים ז"ל: "רעי בירן היה המפקד הישיר של ים. הם צעדו יחד, נשמו את אותו האבק, חלקו לילות, מבטים של הבנה, אחריות, ובעיקר – אחוות לוחמים. רעי נהרג אתמול בעזה. הכאב על האובדן שלו מצטרף לכאב העמוק שכבר חי איתנו. שולחים חיבוק למשפחה שלו ולצוות לאחים לנשק שנותרו להמשיך. אוהבים את שניכם. התמונה המצורפת מטקס סיום מסלול סיירת גולני 9.3.25".

דנה סלע, מחברותיו, כתבה: "צוות בירן, נשבעת שהכי טוב, בזכותך בירן. רעי, חבק את ים ותמסור לו ד"ש מאיתנו ומהחברים. רק חודשיים מאז איבדנו את ים ועכשיו אותך… נעלמו לי המילים. תשמרו יחד על כולנו".
מיכל בן נון נזכרה בילדותו: "רעי גיבור ישראל. אזכור אותך תמיד ילד יפהפה, נוסע עם הטרקטורון, רץ ומשחק בגן שעשועים עם ליאור בן נון ונועם פז. כל כך כל כך עצוב".
גם נופר חזקלו, חברה של השניים, כתבה מילים מטלטלות: "ים, אתה בטח כבר יודע. אתה בטח יודע שבירן נהרג. חודשיים אחרייך, גם באיזה יום חמישי, כמוך, וגם הלוויה שלו תהיה ביום שישי בצהריים ויהיה חם כי כמו שהלב שלנו נשרף גם העור שלנו יישרף, כי בירן נהרג.
"אתה בטח יודע, כי בטח פתחת פק"ל קפה והכנת לו איזה קפה שחור שם למעלה כדי לגרום לו להרגיש בבית. אתה בטח יודע כי אתה לא מפסיק לחבק אותו. תן לו חיבוק גדול ים, בשמי. לילד הזה שקוראים לו רעי בירן, המפקד האהוב והנערץ שלך שאתה כל כך אוהב.
"תגיד לו שגם אנחנו אוהבים אותו. תגיד לו תודה, שהוא חיבק אותנו ככה חזק בשבעה שלך, ועל הקבר שלך ובמפגשים לכבודך ועלייך. תגיד לו שהיו כמה פעמים שהסתכלתי עליו והוא כל כך היה דומה לך שחשבתי שזה אתה לרגע. כי הוא גבוה וחזק ויפה וגיבור כמוך.
"תגיד לו שהסתכלתי על כל הצוות שלך נפרדים מאיתנו בפעם האחרונה והתפללתי שכל אחד מהם יחזור הביתה. תבקש ממנו סליחה, בשמי. ותבקש ממנו שישלח למשפחה שלו ערימות של כוח, כי איך הם יחיו בלעדיו. ושים לו איזה עוגיה ליד הקפה, שיהיה לו מתוק שם למעלה".
גלי אורן, שהכירה מקרוב את הקשר בין רעי לצוות, כתבה: "רעי בירן היה המפקד הישיר של ים, 'צוות בירן'. בעליה לקבר בסיום השבעה, ספד לו רעי ברגישות ובאהבה. בעיקר חשבתי לעצמי, הוא בן 21 – איזה תפקיד יש לו. הוא ה'אבא' של הצוות השבור שאיבד עכשיו את החבר האהוב שלהם. הרגיש לי שהוא מבין את כובד האחריות, ראיתי אותו עומד בניהם, מחבק ומחזק, משענת עבורם. הכל נורא נורא עצוב אבל הם יחד וה'אבא' שלהם איתם. ועכשיו גם הוא איננו".
ברשתות החברתיות רבים שיתפו את "שיר על רעי" של דן בירן, שזכה לפתאום משמעות מצמררת:
"שיר על רעי על כאב הבשורה.
שירו על חרב גיבורים.
כאריות לחמו בגבורה.
דרך הם קלו מנשרים".
