בזמן שלחימה עזה נמשכת ברצועה, ובשעה שאין עדיין פריצת דרך ממשית במגעים בדוחה להשגת עסקת חטופים והפסקת אש – האיחוד האירופי הודיע היום (חמישי) על הרחבה דרמטית של הסיוע ההומניטרי שייכנס לעזה, זאת בתיאום עם ממשלת ישראל.
לפי ההודעה שפרסמה שרת החוץ של האיחוד, הושג הסכם עם ישראל שירחיב את הגישה ההומניטרית לעזה – לרבות פתיחת מעברים, הגדלת מספר משאיות הסיוע, תיקון תשתית חיונית והגנה על עובדי הסיוע הבינלאומיים.

ההודעה כללה פירוט צעדים שצפויים להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים:
- הגדלה משמעותית במספר משאיות המזון וציוד שאינו מזון שיועברו לרצועה
- חלוקת מזון דרך מאפיות ומטבחים ציבוריים בכל רחבי עזה
- חידוש משלוחי דלק לשימוש במתקנים הומניטריים
- פתיחה מחדש של נתיבי סיוע ממצרים ומירדן
ההקלות בנושא הסיוע מגיעות כשברקע מה שנראה כמו תקיעות במגעים בדוחה, שם נמשך המו"מ בתיווך מצרים, קטר וארה"ב. חמאס ממשיך לדרוש ערבויות ברורות להפסקת מלחמה כוללת ונסיגה ישראלית מהרצועה – תנאים שעדיין לא התקבלה עליהם הסכמה. אחד מבכירי הארגון אף אמר ביממה שחלפה: "אם לא יסופקו ערבויות – נישאר במעגל ריק וחסר תוחלת".
במקביל, ישנם דיווחים על התגמשות של ישראל לפחות בכל הקשור להעברת הסיוע ההומניטרי לעזה ואופני החלוקה שלו.

בזמן שחיילי צה"ל ממשיכים לחרף את הנפש בעומק הרצועה, יש בהקלות בכיוונה של עזה מן האבסורד ובעוד שייתכן שיכינו את הקרקע להסכם זמני של הפסקת אש לתקופה של 60 ימים. אם עד עכשיו חשבנו שחמאס נלחם בלוחמינו כשהוא שבע, מאושש וערני – לאור ההסכמה של ממשלת ישראל להרחבת הסיוע המוזכרת – כנראה שעוד לא ראינו כלום.
