accessibility-icon
share-icon
ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה | צילום: שאטרסטוק

הפסקת האש מתקרבת - וחמאס כבר נערך להטיל אימה על עזה מחדש

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

יד תמוז ה'תשפה (10.07.25)

6

7

like

1

dislike

ברצועת עזה גוברת התקווה לסיום הלחימה, אך במקביל ניכרת התארגנות מחודשת של חמאס להחזרת שליטתו • סרטונים מאיימים מופצים, כוחות פנימיים נערכים, והמסר לתושבים ברור: גם אם יושג הסכם, חמאס לא מתכוון לוותר על השליטה וההרתעה בתוך הרצועה


בתקשורת נשמעים דיבורים על הפסקת אש, וברצועת עזה כולם עוקבים באדיקות. לחץ אדיר מופעל על חמאס מהאזרחים העזתים, לסיים את המלחמה. "אנחנו מסכימים לכל הצעה שהיא", פנתה תושבת עזה להנהגת חמאס בסרטון שפרסמה ברשת, "אנחנו מוכנים לשאת בהשלכות ובאחריות. אנחנו נחתום על מה שתרצו ברצון".

בחמאס כבר הצהירו שהם יסכימו לשחרר עשרה חטופים, למרות שעוד אין הסכם הפסקת אש אלא רק דיונים, אז למה מגיעה ההצהרה הזאת? אולי כדי להרגיע את הרחוב העזתי. בחמאס מודעים היטב למצב העגום ברצועה ולביקורת שיש עליהם.

maximize-image
images-count1+
ארגון הטרור הרצחני חמאס | צילום: שאטרסטוק

הסכם, כאמור, עוד אין. אחת המחלוקות המרכזיות בדרך להסכם היא נסיגת כוחות צה"ל מהרצועה. וליתר דיוק מהשטח שבין בין ציר מורג לציר פילדלפי שאותו טיהר צה"ל לחלוטין מחמאס.

הסיבה שבחמאס לחוצים שצה"ל ייסוג משם, היא שבאותו שטח יש ניצנים לשלטון עזתי שחמאס לא קשור אליו. למשל נמצאים שם מתחמי חלוקת הסיוע האמריקני-ישראלי, וגם יאסר אבו שבאב, העזתי שמנהיג מיליציה קטנה ושולט בשטחים באזור רפיח, לכאורה בתיאום עם ישראל.

מחבלי חמאס, ארכיון |
maximize-image
images-count1+
מחבלי חמאס, ארכיון | צילום: רויטרס

אלא שלמרות הכול, נשארו לחמאס בעזה גם תומכים, ועזתים שמבינים ששליטה מחודשת של חמאס בכל הרצועה אינה דימיונית. אחד הגולשים העזתים העלה השבוע סרטון לחשבון הטיקטוק שלו, בו נראה רכב מסוג יודנאי אייץ' וואן. ברכב הזה משתמשת יחידת סהם של חמאס, שמטרתה תפיסת משתפים והטלת אימה על תושבי הרצועה. אותו גולש פנה ליאסר אבו שבאב ולאנשיו בלעג: "(אנשי) יאסר אבו שבאב, ה-H1 מוכן בשבילכם ליום שאחרי המלחמה, כדי שלא תברחו".

בתוך כך ממשיך צה"ל לתקוף בעוצמה ברחבי הרצועה, גם באוהלי העקורים שבהם כידוע מסתתרים מחבלים. חמאס דואג לתת לנו כל הזמן תזכורות שהוא עדיין קיים ושיש לו יכולות מבצעיות. בזירה הפנים עזתית בחמאס כבר מתחילים את מסע ההרתעה הפנימי בשביל "היום שאחרי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News