מאות רחפני תקיפה רוסיים שוגרו לעבר קייב במהלך הלילה ועד שעות הבוקר של יום חמישי, במה שנראה כשינוי בטקטיקה מצד מוסקבה. מדובר בלילה שני ברציפות של מתקפות כבדות על הבירה האוקראינית, שהובילו למותם של שני בני אדם – בהם שוטרת בת 22, ולפציעת 16 לפחות.
על פי הודעתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, במשך קרוב ל-10 שעות רוסיה שיגרה 18 טילים, כולל שמונה טילים בליסטיים וכ-400 רחפנים, מתוכם 200 "מתאבדים". הרחפנים תקפו מגבהים וכיוונים שונים – מהלך שהקשה משמעותית על מערכות ההגנה האווירית של קייב.
Last night, Russia launched a massive combined strike that lasted nearly 10 hours. 18 missiles, including ballistic ones, and around 400 attack drones were used — nearly 200 of them were "shaheds."
The main target of the attack was Kyiv and the region. Chernihiv, Sumy, Poltava,… pic.twitter.com/jtBo0YYQ8d
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) July 10, 2025
למרות עוצמת המתקפה, חיל האוויר האוקראיני דיווח כי הצליח ליירט או להשבית 382 מתוך 415 כלי הנשק ששוגרו לעבר המדינה. תושבי קייב נאלצו לבלות את הלילה במקלטים, בעוד שמעל ראשיהם נשמעו קולות פיצוצים ורחפנים.
עבור רבים מהם, התקפות מסוג זה הפכו לשגרה. רק יממה קודם לכן, רוסיה ביצעה את מתקפת הרחפנים הגדולה ביותר מאז תחילת הפלישה לאוקראינה, עם 728 רחפנים ו-13 טילים – מתקפה שגבתה את חייו של לפחות אדם אחד, לפי מקורות אוקראיניים.

זלנסקי הגדיר את המתקפות כ"הסלמה ברורה של הטרור מצד רוסיה", והצהיר כי בכוונתו לשוחח עם מדינות המערב על סיוע נוסף בהגנה האווירית ובמערכות יירוט. לדבריו, "יש להטיל סנקציות מהר יותר, והלחץ על רוסיה חייב להיות חזק מספיק כדי שתרגיש באמת את תוצאות הטרור שלה".
משרד ההגנה הרוסי טען כי תקף מפעלים ביטחוניים ותשתיות צבאיות בקייב, אך בפועל נפגעו גם מבני מגורים, מחסנים, רכבים ומשרדים ברחבי העיר. לדברי זלנסקי, "המטרה העיקרית של המתקפה הייתה קייב והאזור. אזורי צ'רניהיב, סומי, פולטבה, קירובהראד וחרקוב ספגו גם הם אש".
ההסלמה האחרונה מגבירה את הלחץ על וושינגטון והמערב כולו, במיוחד לאחר התחייבות ממשל טראמפ לספק לקייב אמצעי הגנה נוספים – מה שעשוי לסמן שינוי בגישת ארה"ב כלפי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
