האיחוד האירופאי וישראל הגיעו להסכם להכנסת סיוע נוסף לעזה, עם עלייה משמעותית באספקה היומית שתתרחש כבר בימים הקרובים, כך מסר היום (חמישי) מקור מעורה בפרטים לסוכנות הידיעות בלומברג.
מפרטי ההסכם עולה כי מספר נתיבי סיוע יפתחו מחדש, כך לפי המקור, שביקש להישאר בעילום שם. בנוסף לפתיחת נתיבי הסיוע ההומניטרי דרך מצרים וירדן, מספר נקודות מעבר נוספות צפויות להתחדש באזורים הצפוניים והדרומיים של רצועת עזה. מאפיות ומטבחים ציבוריים יורשו גם הם לחלק אספקת מזון. בנוסף, אספקת דלק למתקנים הומניטריים צפויה להתחדש גם כן.

באתר של שירות החוץ של האיחוד האירופאי נכתב כי "בעקבות החלטות הקבינט הישראלי והדיאלוג הבונה בין האיחוד האירופי לישראל, ישראל הסכימה על צעדים משמעותיים לשיפור המצב ההומניטרי ברצועת עזה. צעדים אלה יבוצעו או ייושמו בימים הקרובים, מתוך הבנה משותפת כי סיוע בקנה מידה גדול חייב להיות מועבר ישירות לאוכלוסייה וכי יימשכו צעדים כדי להבטיח שלא תוסט הסיוע לחמאס.
"צעדים אלה כוללים, בין היתר, עלייה משמעותית במספר משאיות יומיות למזון ומוצרי מזון שאינם מזון הנכנסות לעזה, פתיחת מספר נקודות מעבר נוספות באזורים הצפוניים והדרומיים.

"פתיחה מחדש של נתיבי הסיוע הירדניים והמצריים; מתן אפשרות לחלוקת אספקת מזון דרך מאפיות ומטבחים ציבוריים ברחבי רצועת עזה; חידוש אספקת הדלק לשימוש על ידי מתקנים הומניטריים, עד לרמה מבצעית; הגנה על עובדי סיוע; תיקון והקלה על עבודות בתשתיות חיוניות כמו חידוש אספקת החשמל למתקן התפלת המים".
