פאנליסט הפטריוטים, העיתונאי ואיש התקשורת גיא מרוז הגיש אמש (רביעי) תביעת לשון הרע על סך 50,000 שקלים נגד עיתון "הארץ" והעיתונאית יסמין לוי. התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד שלומי וינברג, נוגעת לכתבה חריפה שפורסמה נגד מרוז באפריל 2025 במהדורות העיתון.
בכתבה, שכותרתה "גיא מרוז חושב שהוא פטריוט, אבל הוא האידיוט השימושי התורן של ערוץ 14", הואשם מרוז כי הוא משמש כלי תעמולה לערוץ המזוהה עם הימין. עוד נטען כי מרוז ואשתו, העיתונאית אורלי וילנאי, עסקו ב"הפצת קונספירציות" והטעיות מכוונות בסדרה דוקומנטרית שהפיקו בנושא משבר הקורונה.

לטענת מרוז, מדובר בטענה עובדתית שקרית. לדבריו, הסדרה לא הכילה הטעיות או אי דיוקים משמעותיים, וככל שחולף הזמן מתברר כי אלו שכּונו "מפיצי קונספירציות" העלו ספקות לגיטימיים, בזמן שרוב כלי התקשורת בישראל נמנעו מכך. בכתב התביעה נטען כי מחקרים ואף אזהרה שפרסמה סוכנות ה-FDA האמריקאית בחודש שעבר, בדבר קשר אפשרי בין חיסוני פייזר ומודרנה לדלקת בשריר הלב, מפריכים חלק מהטענות שהוטחו במבקרים.
עו"ד וינברג, המייצג את מרוז, טען כי "היום כבר ברור שנזקים וסכנות הקשורים בחיסוני הקורונה הוסתרו מהציבור במכוון. כל מי שהעלה טענות שכאלה בתקופת המגפה זכה להשתקה ולהכפשה פומבית". לשיטתו, הכינוי "מפיצי קונספירציות" מהווה טענה "אנכרוניסטית, פוגענית ומטעה" העולה לכדי לשון הרע.

עוד צוין בתביעה כי טרם הגשתה נשלח מכתב התראה ל'הארץ' וללוי, ובו דרישה לתיקון, התנצלות ופיצוי כספי. דרישות אלו נדחו על ידיהם במכתב תגובה מפורט. כעת דורש מרוז בבית המשפט פיצוי בסך 50,000 שקלים וכן פרסום תיקון והתנצלות. לדבריו, מדובר ב"פרסום שנעשה בזדון ומתוך מטרה ברורה להשפיל ולפגוע במוניטין המקצועי והאישי" שלו.
מרוז מסר בתגובה למערכת C14: "כל מי שישמיץ ויכתוב עלי שקרים יתבע על ידי- גם אם הוא מהעיתון ״הארץ״ האהוב עלי אותו אני קורא בכל בוקר".
