ח"כ טלי גוטליב מתחה היום (חמישי) ב"ישראל הבוקר" ביקורת חריפה על הרמטכ"ל אייל זמיר, בעקבות איגרת ששלח ובה לדבריה התעלם מהכרעת ארגון הטרור חמאס. "יש לנו משימה להשיב את כל חטופינו, אבל יש עוד משימה – להכניע את האויב. אני קוראת לרמטכ"ל לסדר".
לטענתה, דברי הרמטכ"ל הם חלק מ"הפיכה צבאית שקטה" שנועדה לסיים את המלחמה. כהוכחה, ציינה דיווחים מתחילת המלחמה על מחסור בחימושים: "לא הייתה בעיית חימושים", קבעה, "והתדרוך הזה נועד לשרת נרטיב של סיום המלחמה. אם רוצים להשיב את החטופים, השיח הזה רק מרחיק אותם. חמאס מבין רק הכנעה וניצחון מוחץ, ורק כך ישיב את החטופים".

לדבריה, ארגון הטרור חמאס אינו מעוניין להחזיר חטופים באמת. עסקת הפעימות רק משרתת את האינטרס שלו: לפלג את העם, לשסות ולהחליש את ישראל מבפנים. לדבריה: "חמאס לא יחזיר אפילו חטוף אחד – הוא רוצה לקרוע את העם, לגרום פה לכאוס".
בנוסף, גוטליב מזהירה מפני רומנטיזציה של אויבים כמו נשיא סוריה אבו מוחמד אל-ג'ולאני, אותו היא מתארת כמי שמנסה להתהדר בחליפה מערבית אך מהותו נותרה ג'יהאדיסטית: "אני לא אדם רומנטי, בטח לא מול האויבים שלי".
