ימ"ר נגב של המחוז הדרומי סיכלה ניסיון סחיטה וגניבת ציוד מעבודות השיקום בעוטף עזה על ידי עבריינים מהפזורה הבדואית, לאחר חקירה סמויה שניהלה כנגדם בחודשים האחרונים, בחשד שסחטו דמי חסות מקבלנים, נותני שירות, תאגידים ואף גורמי ביטחון, שפעלו במסגרת העבודות לשיקום העוטף.

בנוסף, מיוחסות להם עבירות גניבה ואלימות חמורות, לרבות גניבת ציוד צבאי כבד שעבד בשטח היישובים. במסגרת החקירה בוצעו פעולות מודיעין ושטח מתמשכות לגיבוש תשתית ראייתית, שבמהלכן תועדו החשודים מגיעים לאזור קיבוץ בארי ברכב גנוב, גונבים טרקטור שנמצא בשטח ונעצרים מיד לאחר מכן על ידי בלשי הימ"ר.

המעצרים מצטרפים למבצע נוסף שהובילה היחידה בשיתוף לוחמי ימ"ס דרום והיחידה האווירית של המשטרה, במהלכו נעצר מוביל נוסף ונתפס טרקטור גנוב ממושב בארי. כלל החשודים הועברו לחקירת ימ"ר נגב. מעצרם של שניים מהם הוארך מעת לעת, והיום לאחר מעל 40 ימי מעצר צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום חמור.

מפקד מרחב הנגב, תנ״צ אמיר קליין, מסר בהתייחסו לפעילות הימ"ר: "פעילות ערכית וחשובה שהביאה לסיכול ניסיון לחבל במאמץ הלאומי בעוטף עזה. המאבק בפרוטקשן קיבל חיזוק משמעותי עם תיקוני החקיקה החדשים שמאפשרים לנו להוריד את נטל הקורבנות. נמשיך לפעול ביד קשה, בהתאם למדיניות השר, המפכ״ל ומפקד המחוז, עד למיצוי הדין והרחקת העבריינים מהחברה".
