accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ארגון הטרור החות'י פרסם תיעוד של הטבעת הספינה 'Eternity C'

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

9

1

like

8

dislike

בקריאות "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" ובליווי ירי טילים, ארגון הטרור החות'י פרסם הערב תיעוד שבו נראים מחבלים חות'ים מפציצים ומטביעים את ספינת המטען "אטרניטי C"


בקריאות "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" ובליווי ירי טילים, ארגון הטרור החות'י פרסם הערב (רביעי) תיעוד שבו נראים מחבלים חות'ים מפציצים ומטביעים את ספינת המטען "אטרניטי C".

בנוסף, שגרירות ארה"ב באיחוד האמירויות האשימה את החות'ים בחטיפת אנשי צוות מהספינה לאחר התקיפה.

בהודעה שפרסמה השגרירות ברשת X נמסר: "לאחר שהרגו את חבריהם לספינה, הטביעו את כלי השיט ושיבשו את מאמצי החילוץ – טרוריסטים חות'ים חטפו רבים מאנשי הצוות ששרדו את ההתקפה על Eternity C. אנו קוראים לשחרורם המיידי והבלתי מותנה ולשובם בשלום".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי לפחות שלושה מלחים נהרגו במתקפה של המחבלים החות'ים בים סוף על הספינה "אטרניטי C", שנשאה דגל ליבריה והופעלה על ידי חברת ספנות יוונית. לפי גורמים אמריקניים ואירופיים, כלי השיט הותקף כבר בערב יום שני האחרון באמצעות מזל"טים וחמושים בסירות, בעת שעשה את דרכו צפונה לעבר תעלת סואץ.

לפי מרכז הסחר הימי של בריטניה (UKMTO), פעולות חיפוש והצלה נמשכו הלילה כדי לאתר ניצולים נוספים מהתקיפה, לאחר שחמישה אנשי צוות חולצו מהים. דיווחים ראשוניים הצביעו על כך שהספינה עצמה ככל הנראה טבעה.

המתקפה בוצעה ימים אחדים לאחר תקיפת ספינת המטען "מג'יק סיז" באותו אזור, כ-100 קילומטרים דרומית-מערבית לנמל חודיידה בתימן, הנמצא בשליטת החות'ים. גם בספינה ההיא חולץ הצוות – אך היא טבעה.

בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקאית ביום שלישי נמסר כי ארה"ב מגנה בחריפות את תקיפות החות'ים על שתי הספינות האזרחיות, שהובילו למותם של שלושה ימאים ולפציעת אחרים. "התקפות אלה מדגישות את הסכנה המתמשכת שמציבים החות'ים הנתמכים על ידי איראן על חופש השיט והביטחון האזורי", נכתב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News