"בית דקל", בית גדול, חמים ומאובזר המיועד לחיילים בודדים ולחיילים הזקוקים להפוגה סמוך לעזה, נחנך הערב (רביעי) במושב פטיש לזכרו של סגן דקל סויסה הי״ד, מפקד מחלקה בגדוד 13 שנפל במוצב אופק בשבעה באוקטובר. דקל היה המפקד היחיד במקום באותו בוקר, ולמרות שהמצב היה קשה, ניהל בגבורה את הקרב ודאג לפינוי הפצועים, עד שנפגע בעצמו ונהרג.

הבית הוקם ביוזמת לוחם בעזה ויו״ר נחמה והצלה לישראל, מושיקו מוסקוביץ’, בשיתוף משפחת סויסה, ונועד לאפשר לחיילים באזור עוטף עזה מקום לנוח בו, להתאוורר, להתחזק ולחוות קצת שלווה – בדיוק כפי שדקל היה רוצה עבורם. הבית כולל חדרי שינה מרווחים, חצר רחבה, בריכת שחייה, ג׳קוזי, שולחן סנוקר, פינות ישיבה, אוכל חם, מנגל, מגבות וגלידות – תחנת התרעננות אמיתית שמרגישה כמו בית.

במהלך הטקס המרגש נטע אביו של דקל, משה סויסה, עץ דקל סמוך לבית, כסמל לחיים, לצמיחה ולשורשים עמוקים – בדמותו של דקל, שהיה עבור פקודיו דמות של מנהיגות, כוח ואור. במהלך האירוע פנה משה לנוכחים – חיילים, חברים ובני משפחות שכולות ואמר: "אל תשכחו לחייך כשאתם מתעוררים" – משפט שנהג דקל לומר תמיד לחבריו, ושנחרת בזיכרון כולם כצוואה של תקווה ואור.

האירוע כולו עמד בסימן אהבה והערכה לדקל, שנחשב בקרב חבריו ופקודיו כמנהיג אמיתי, אדם טוב לב ואמיץ עם חיוך שובה לב. מאות משתתפים הגיעו לחלוק לו כבוד ולהיות חלק ממעמד מרגש של הנצחה חיה – לא רק באנדרטה אלא בבית שימשיך לחבק ולהעניק לחיילים, כמו שהוא עצמו ידע להעניק לכל אדם סביבו.

מושיקו מוסקוביץ’, יוזם ההנצחה כאמור, נשא דברים: "דקל היה גיבור ישראל, מנהיג ומפקד עם חיוך שמפיץ אור גדול. בזכות הבית הזה נזכור את דקל בכל יום מחדש, ורוחו שורה כאן איתנו. אני בטוח שהוא מחייך שם למעלה, גאה לראות שדואגים לחיילים שכל כך אהב. בנוסף לחנוכת הבית וכחלק מהנצחתו המתמדת, נטענו עץ דקל לזכרו – כסמל לצמיחה, לחיים ולשורשים עמוקים, ממש כמו הערכים שייצג בחייו".
