אחרי שנה של פגיעה אנושה בחיזבאללה ובאיראן, ובמוקד חיסול נסראללה, פורסם אתמול (שלישי) ריאיון של מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם, שבהחלט יכול להיכנס להגדרה 'ריאיון התבוסה'. קאסם צולם בוכה והסביר: "אנחנו בוכים, כי איך נחזיר את היכולות שלנו?".
נעים קאסם חשף מידע רב בריאיון הזה – הוא טען שאיראן וחיזבאללה לא ידעו על מתקפת שבעה באוקטובר. בתחילת המלחמה חיזבאללה הסתפק ב"מלחמת תמיכה", ירי מוגבל של טילים וכטב"מים שיעייף את ישראל, אך לא ישבור את הכללים.
מזכ"ל חיזבאללה תירץ את הירי המוגבל בכך שהארגון לא היה מוכן למלחמה כוללת – לדבריו, "הישות הישראלית התחילה לשחק לפי כללים חדשים". הוא הוסיף: "עם הפשעים הבלתי רגילים האלה, אם היינו נלחמים יותר ממלחמת תמיכה, זה לא היה נותן לנו כלום".

בנוסף, קאסם סיפר על מתקפת הביפרים שהיממה את חיזבאללה. לטענתו, חיזבאללה ביצע בדיקות לביפרים שלא הועילו: "הבדיקה התבצעה בכלים הזמינים ובדרכים הידועות. אך התברר שחומר הנפץ שהיה בתוך הביפר, היה מסוג מיוחד שלא התגלה בבדיקה שערכו לו אנשי חיזבאללה".
קאסם גם התייחס לתגובה של נסראללה זמן קצר אחרי מתקפת הביפרים: "כמובן שהוא כעס מאד והוא מינה ועדת חקירה בעניין. זו הייתה פעולה מוזרה מאד ומפתיעה".
אנחנו יודעים שישראל הצליחה לחדור מודיעינית לעומק חיזבאללה – עד כמה? לדברי קאסם: "איש לא סיפר לנו שנערכו האזנות כמעט לכולם, או בהיקף רחב מאד, עד כדי כך שהישראלים לוקחים הכל, מעודכנים בהכל ויודעים הכל".

כולנו זוכרים את נעים קאסם נואם ומנגב זיעה לאחר חיסול נסראללה – לטענתו העירו אותו בהפתעה באמצע הלילה כדי לצלם את הנאום: "את הראיון הזה עשיתי במצב שבו הייתי בחדר של שלושה מטרים על שלושה מטרים".
שנים שנסראללה הוביל את חיזבאללה בשחצנות, עכשיו לאחר שחוסל – הארגון צריך ללמוד להסתדר בלעדיו. ונעים קאסם? הוא כנראה עדיין צריך להתרגל לעובדה שחיזבאללה כבר לא מכתיב את הקצב.
