מישהו צריך להזכיר לערד ניר ולכל מי שטוען שתוכנית "העיר ההומניטרית" מהווה מחנה ריכוז, שבמחנות ריכוז יורים ליהודים עם אקדח בראש, מכניסים אותם לתוך מקלחות, אבל בפועל פותחים ברזים של גזים.
הם איבדו לחלוטין את כל האיזונים שלהם. הסיבה שהם רוצים למנוע מהתוכנית הזו לקרות היא שהתוכנית הזאת מנצחת. היא מכריעה. היא שוברת לחמאס את המפרקת. זו הסיבה שמנסים לנטרל אותה.

ציר מורג, או ציר רון-טל כפי שאני מכנה אותו כי הרעיון לבתר את הרצועה, לייצר ציר פילדלפי 2 היה שלו, פשוט שינה את המצב מהקצה אל הקצה. מהרגע שאנחנו חצינו את הרצועה שם ויצרנו את ציר מורג, אין יותר שיח על המצרים, אין יותר מצרים מתנגדת, אין יותר מצרים מסכנת, אין יותר מצרים לא מוכנה. מצרים ירדה מסדר היום. זאת הייתה המטרה הראשונה.
המטרה השנייה הייתה לבוא ולהשמיד את ציר ההברחות מתחת לפילדלפי, שהיה מוקד ההברחות המרכזי של חמאס במשך השנים, שצה"ל לא הצליח להשתלט עליו. כשהכניסו אותי לאחת המנהרות העצומות שבמשאית מסוגלת לעבור בה, אמרו לי, אין פה יותר מנהרות. שבועיים אחרי זה גילינו שיש עוד מנהרה ועוד מנהרה ועוד מנהרה.

הציר והמרחב, אם מיישמים את התוכנית הזו, שהיא שער היציאה מרצועת עזה – שוברת לחמאס את המפרקת. מה שמפחיד את אנשי "מחנה ריכוז" ההזויים הללו, זה שבטעות, ממש ממש בטעות ישראל תנצח.
