accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

3 מלחים נהרגו במתקפה חות'ית על ספינה בים האדום

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

5

2

like

0

dislike

לפחות שלושה מלחים נהרגו במתקפה של המחבלים החות'ים בים סוף על הספינה "אטרניטי C", שנשאה דגל ליבריה והופעלה על ידי חברת ספנות יוונית • לפי גורמים אמריקניים ואירופיים, כלי השיט הותקף כבר בערב יום שני האחרון באמצעות מזל"טים וחמושים בסירות, בעת שעשה את דרכו צפונה לעבר תעלת סואץ


לפחות שלושה מלחים נהרגו במתקפה של המחבלים החות'ים בים סוף על הספינה "אטרניטי C", שנשאה דגל ליבריה והופעלה על ידי חברת ספנות יוונית. לפי גורמים אמריקניים ואירופיים, כלי השיט הותקף כבר בערב יום שני האחרון באמצעות מזל"טים וחמושים בסירות, בעת שעשה את דרכו צפונה לעבר תעלת סואץ.

לפי מרכז הסחר הימי של בריטניה (UKMTO), פעולות חיפוש והצלה נמשכו הלילה כדי לאתר ניצולים נוספים מהתקיפה, לאחר שחמישה אנשי צוות חולצו מהים. דיווחים ראשוניים הצביעו על כך שהספינה עצמה ככל הנראה טבעה.

maximize-image
דובר ארגון הטרור החות'י, המחבל יחיא סריע | צילום: רויטרס

המתקפה בוצעה ימים אחדים לאחר תקיפת ספינת המטען "מג'יק סיז" באותו אזור, כ-100 קילומטרים דרומית-מערבית לנמל חודיידה בתימן, הנמצא בשליטת החות'ים. גם בספינה ההיא חולץ הצוות – אך היא טבעה.

בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקאית ביום שלישי נמסר כי ארה"ב מגנה בחריפות את תקיפות החות'ים על שתי הספינות האזרחיות, שהובילו למותם של שלושה ימאים ולפציעת אחרים. "התקפות אלה מדגישות את הסכנה המתמשכת שמציבים החות'ים הנתמכים על ידי איראן על חופש השיט והביטחון האזורי", נכתב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News