הסינמטק בירושלים מתכנן להקרין בפסטיבל הסרטים הקרוב סרט אנטי ישראלי של הבמאי נדב לפיד, המלבין את פשעי חמאס בשבעה באוקטובר. בעקבות כך, סגן השר אלמוג כהן וחברת הכנסת טלי גוטליב פנו במכתב רשמי להנהלת הסינמטק בדרישה לביטול ההקרנה: "אנו פונים אליכם בשמם של אזרחים רבים אשר הביעו דאגתם ומורת רוחם לנוכח הכוונה להקרין במסגרת פסטיבל הקולנוע הקרוב בירושלים את הסרט 'כן!' של הבמאי נדב לפיד".
כהן וגוטליב הסבירו: "כידוע, מדובר ביוצר הידוע בעמדותיו הקיצוניות, אשר בוחר לנצל את האירועים הקשים והטראומטיים של ה־7 באוקטובר ליצירת סאטירה פרובוקטיבית, שמציגה את מדינת ישראל ומוסדותיה כמדינה 'חולה' ומלאת שנאה, תוך השמטה ועיוות מוחלט של המציאות של הזוועות שביצע חמאס כלפי אזרחי ישראל".

עוד הודגש במכתב: "שידור הסרט הזה בפסטיבל ממלכתי בירושלים אינו בגדר 'ביקורת לגיטימית', אלא מתן לגיטימציה לנרטיב שמבקש לטשטש את פשעי חמאס, להשחיר את שמה של ישראל ולפגוע במורל הלאומי – דווקא בימים שבהם החברה הישראלית עדיין מתאבלת ומנסה להשתקם מן הטבח ומן המלחמה".
"הקרנת הסרט הזה, שאף נתמך במימון קרנות ציבוריות, היא יריקה בפניהם של הקורבנות ובני משפחותיהם, של הלוחמים והלוחמות, ושל אזרחי המדינה כולה", סיכמו כהן וגוטליב, "אי לכך אנו דורשים לבטל את הקרנת הסרט בפסטיבל הקרוב".
סגן השר אלמוג כהן וחברת הכנסת טלי גוטליב מסרו: "לא ניתן יד להצגה מעוותת של המציאות וליריקה בפרצופם של אזרחי ישראל. אין במות בישראל לשירותי תעמולה לאויב.
הקרנת סרט אנטי־ישראלי שמלבין את פשעי חמאס בלב ירושלים? לא בבית שלנו. פנינו למנכ״ל הסינימטק לדרוש את ביטול ההקרנה. תרבות שמבזה את המדינה לא תקבל במה. בושה שבשם ה'תרבות' עושים שימוש בצורה נאלחת בזוועות השבעה באוקטובר".
