ניתוח מודיעיני חשף כי במהלך מבצע "עם כלביא" הושמדה מחצית מארסנל הטילים האיראני, כך דווח אתמול (שלישי) בערוץ "פוקס ניוז" האמריקאי. זאת בעוד בטהראן טוענים כי ביכולותיהם לעמוד בפני מתקפת טילים מצד ישראל וארה"ב במשך שנתיים.
גורמים איראניים הכריזו כי המדינה יכולה לעמוד בתקיפות טילים יומיות במשך שנתיים. הטענה כאמור מובילה לביקורת גוברת מצד מומחים צבאיים ואנליסטים של מודיעין מערביים.
"כוחותינו המזוינים נמצאים בשיא מוכנותם", אמר האלוף אברהים ג'בארי ממשמרות המהפכה, בראיון לסוכנות הידיעות הרשמית למחצה של איראן "מהר", "המחסנים, בסיסי הטילים התת-קרקעיים והמתקנים שיש לנו כה עצומים שעדיין לא הצלחנו להדגים את רוב יכולות ההגנה והטילים היעילים שלנו".

טראמפ הודיע לאיראן מראש על התקיפה; מלאי האורניום נשמר בבטחה
"במקרה של מלחמה עם ישראל וארה"ב, המתקנים שלנו לא ייגמרו גם אם נשגר לעברם טילים כל יום במשך שנתיים", הוסיף. יחיא רחים ספאווי, יועץ צבאי בכיר למנהיג העליון ח'מינאי, הצטרף לאיומים: "הציונים יודעים שחלק מכוחותינו, כמו חיל הים וכוח קודס, טרם נכנסו לקרב", אמר, "עד כה, ייצרנו כמה אלפי טילים ומל"טים, ומקומם בטוח".
למרות טענות אלו מצד הרפובליקה האסלאמית, ניתוחי מודיעין הצביעו כי מאחורי ההצהרות טהראן מסתירה את אבדותיה הקשות בעקבות המלחמה. המדינה החלה את המערכה עם ארסנל של כ-3,000 טילים ו-500 עד 600 משגרי טילים, כך על פי מודיעין קוד פתוח.

בסוף המערכה, לפי הניתוח המודיעיני, משטר האייתוללות נותר עם בין 1,000 ל-1,500 טילים, ורק כ-150 עד 200 משגרים. מומחים אומרים כי ארסנל הטילים של איראן הרוס אך האיום נותר קיים.
"המשטר נאלץ יותר ויותר לבחור בין שימוש או אובדן של טילים אלה, כאשר ישראל כיוונה משגרי טילים", אמר בהנם בן טאלבלו, מומחה לאיראן בקרן להגנת הדמוקרטיות.

עוד צוין כי למרות שהרטוריקה האיראנית העלתה מדי פעם את הרעיון של תקיפה ישירה בארצות הברית, אנליסטים מסכימים כי האיום מוגבל בהרבה. "הדרך התיאורטית שבה הם יכולים לתקוף את ארה"ב היא פשוט להשתמש ביכולות שלהם בוונצואלה", אמר צ'יטרינוביץ', בהתייחסו לשיתוף הפעולה הצבאי הגובר של איראן עם בירתה קראקס.
"מבחינה אסטרטגית, זו הייתה אחת המטרות העיקריות שהיו להם – לבנות את נוכחותם בוונצואלה. אבל זה סיכוי קלוש. יהיה קשה מאוד לעשות זאת, ואני לא בטוח שממשלת ונצואלה תרצה שזה יקרה". במקום זאת, כל מתקפת תגמול צפויה להתמקד בנכסים ובכוח אדם אמריקאי במזרח התיכון.
בתוך כך, קאן קסאפוגלו, עמית בכיר במכון הדסון ומומחה לענייני צבא במזרח התיכון, הדגיש: "אנחנו לא בטוחים ב-100% לגבי הנזק שנגרם לצנטריפוגות, ולכן איננו יכולים לומר שתוכנית הגרעין הושמדה", אמר, "אבל אנחנו יכולים להניח בבטחה שתוכנית הגרעין חוותה נסיגה במשך שנים".
