צה"ל מפרסם היום (רביעי) תיעוד מיוחד מפעילות כוחותינו בדרום לבנון, במסגרתה הושמדו תשתיות טרור משמעותיות של ארגון הטרור חיזבאללה. מדובר באישור רשמי של צה"ל על פעילות קרקעית ראשונה בלנון מאז הפסקת האש.
בהתבסס על מידע מודיעיני מדויק ובהכוונת חטיבת האש של אוגדה 91, יצאו הלוחמים למספר מבצעים ממוקדים להשמדת תשתיות טרור ולמניעת התבססות מחודשת של חיזבאללה במרחב הגבול.
באחד המבצעים המרכזיים, שבוצע ברכס ג'בל בלאט, פשטו לוחמי המילואים של חטיבה 300 על מתחם טרור שאותר בשטח. במקום נמצאו מחסני אמצעי לחימה ועמדות ירי של חיזבאללה, וכוחותינו השמידו את התשתיות באופן יסודי.
בפעילות נוספת, איתרו לוחמי המילואים של חטיבת 'עודד' (9) אמצעי לחימה רבים שהוסתרו בשטח סבוך במרחב לבונה. בין היתר, נתפסו והושמדו משגר בעל מספר קנים, מקלע כבד ועשרות מטעני חבלה.
בנוסף, כוחותינו חשפו במרחב זה מבנה תת-קרקעי ששימש את ארגון הטרור לאחסון אמצעי לחימה. התשתית הושמדה במבצע הנדסי מורכב שבוצע על ידי לוחמי החטיבה.
בצה"ל מדגישים כי כוחותינו ימשיכו לפעול בנחישות להסרת כל איום מעל מדינת ישראל ולמניעת ניסיונות התבססות של ארגון הטרור חיזבאללה לאורך הגבול, בהתאם להבנות שהושגו בין ישראל ללבנון.
צפו בתיעודים מהפעילות







