accessibility-icon
share-icon
הכלבים המשוטטים | צילום: קובי סופר רשות הטבע והגנים

צביה מניקה נהרגה מתקיפת כלבים משוטטים בבסיס צה״ל

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

2

like

0

dislike

צביה ארץ ישראלית נהרגה בבסיס צה"ל סמוך לכרם שלום לאחר שהותקפה בידי להקת כלבים משוטטים • הצבייה הייתה מניקה, והעופר הצעיר נותר כעת ללא אם • ברשות הטבע והגנים התריעו: הכלבים הפולשים מדרום מסכנים גם חיות בר וגם בני אדם


צביה ארץ ישראלית נהרגה בסוף השבוע לאחר שהותקפה על ידי להקת כלבים משוטטים בתוך בסיס צה"ל סמוך לקיבוץ כרם שלום, כך נמסר מרשות הטבע והגנים. הצבייה, שהתברר כי הייתה מניקה, לא שרדה את התקיפה, והעופר ככל הנראה נותר לבדו.

לפי עדות רס"ן ג', מפקד פלוגה בבסיס, האירוע התרחש בשבת כשצביה נכנסה לשטח הבסיס והותקפה מיד על ידי כלבים שהתגוררו בו: "ניסינו להרחיק את הכלבים ולגונן עליה, אך הם הספיקו לנשוך אותה מספר פעמים. כשהצלחנו להגן עליה, הזעקנו את פקחי רשות הטבע אך כשהם הגיעו, הצבייה כבר לא הייתה בין החיים".

אופיר בריקשטיין, פקח נגב מערבי של רשות הטבע והגנים שהגיע לאירוע, דיווח כי מדובר בצביה מניקה: "היו לה עטינים מלאים חלב, סימן שיש לה עופר צעיר שאיבד את אמו. לצערנו לא הצלחנו לאתר אותו, והוא ככל הנראה לא ישרוד לבדו".

ברשות הטבע והגנים התריעו כי הכלבים הפולשים מדרום מהווים סכנה גם לחיות הבר וגם לבני האדם, תושבים, חיילים ומטיילים כאחד. "ניסיונות איסוף הכלבים אינם אפקטיביים", נמסר. "הדרך היחידה להפחית את האיום היא דילול מבוקר. מקרה התקיפה הקטלנית של ילדה בביר הדאג׳ בעבר מוכיח עד כמה האיום הזה מוחשי".

maximize-image
הצביה המתה | צילום: אופיר בריקנשטיין רשות הטבע והגנים

בישראל חיים שלושה מיני צבאים: הצבי הארצישראלי, צבי הנגב וצבי השיטים, כולם מוגנים על פי חוק. עם זאת, בעשורים האחרונים הם מצויים בסכנת הכחדה בעקבות ציד לא חוקי, טורפים טבעיים ושינויי שטח מחייה. בשנים האחרונות נוספה לסכנות אלו גם התופעה ההולכת ומחריפה של כלבים משוטטים בדרום הארץ.

עקבו אחרינו גם ב-Google News