accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

החות'ים תקפו בים סוף, בארה״ב מאיימים: ננקוט בפעולות הנדרשות

שירה קריפס

שירה קריפס

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

11

0

like

0

dislike

משרד החוץ האמריקני גינה את מתקפות החות'ים מתימן על שתי ספינות מטען בים סוף, שגרמו למותם של שלושה ימאים ולהטבעת האונייה "מג'יק סיז" • בהודעה נכתב כי ארה"ב תמשיך לפעול להגנת חופש השיט והמסחר סוף • מדובר בתקיפות ראשונות מסוג זה מאז סוף 2024, על רקע מתיחות מחודשת באזור


משרד החוץ האמריקני פרסם היום (רביעי) הודעה חריפה לפיה ארה"ב מגנה את מתקפת הטרור שביצעו החות'ים מתימן נגד שתי ספינות מטען אזרחיות בים סוף. המתקפה גרמה למותם של שלושה ימאים, לפציעת רבים נוספים ולאובדן מוחלט של האונייה "מג'יק סיז" ומטענה.

בהודעה נכתב: "התקפות אלה מדגימות את האיום המתמשך שמהווים המורדים החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, על חופש השיט ועל הביטחון הכלכלי והימי האזורי".

עוד הוסיפו במשרד החוץ: "ארצות הברית הייתה ברורה, נמשיך לנקוט בפעולות הנדרשות כדי להגן על חופש השיט והמסחר מפני מתקפות טרור של החות'ים, אותן יש לגנות על ידי כל חברי הקהילה הבינלאומית".

ביום שלישי מסר כוח ימי של האיחוד האירופי כי במתקפה שביצעו החות'ים על ספינת משא בים סוף נהרגו שלושה ימאים ונפצעו שניים נוספים.

המתקפה על אוניית המטען היוונית "אטרניטי C" התרחשה זמן קצר לאחר שכוחות החות'ים תקפו ביום ראשון ספינה נוספת -"מג'יק סיז" שגם היא הותקפה בים סוף, ולפי טענותיהם של החות'ים טבעה לאחר מכן.

מדובר בתקיפות הראשונות של החות'ים נגד ספינות באזור מאז סוף 2024. המתקפה האחרונה של החות'ים נגד ספינות מלחמה אמריקאיות שליוו ספינות מסחריות התרחשה בתחילת דצמבר. לאחר מכן הוכרזה הפסקת אש במלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס, שנמשכה מינואר ועד מרץ והביאה לירידה במתקפות החות'ים על כלי שיט.

maximize-image
התקפה של החות'ים, ארכיון | צילום: רויטרס

בעקבות סיום הפסקת האש פתחה ארצות הברית במבצע רחב נגד החות'ים, שהסתיים לאחר מספר שבועות. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אז כי החות'ים התחייבו להפסיק לתקוף ספינות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News