שני כלי רכב השייכים לתושבי היישוב בת עין שבגוש עציון הוצתו הלילה (בין שלישי לרביעי) סמוך ליישוב. לוחמי אש הוזעקו למקום והשיגו שליטה מהירה על הדליקה, ללא נפגעים בנפש. הרכבים נשרפו כליל.
על פי ממצאים ראשוניים, עולה חשד כי מדובר בהצתה מכוונת. כתבתנו לענייני התיישבות שיראל ללום נהיר מוסרת כי האירוע התרחש לאחר שמספר ערבים מהכפר צוריף התקרבו לנקודת אחיזה של נערים מבת עין.
לפי הדיווח של הנערים, הערבים ביצעו לעברם ירי הפחדה, מה שגרם להם להימלט ליישוב, לאחר מכן, ככל הנראה הערבים שרפו את הרכבים ושבו חזרה אל הכפר צוריף.
רשף יהונדב ליפשיץ, סגן מפקד המשמרת, ציין כי צוותי הכיבוי הגיעו במהירות בליווי כוחות צה"ל שפעלו לאבטחת הזירה. "פעלנו לכיבוי הרכבים ולמניעת התפשטות האש , לאחר זמן קצר הצלחנו להשתלט על השריפה," אמר.
