ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (שלישי) בפעם השנייה בתוך 24 שעות עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הפגישה התקיימה בבית הלבן ונמשכה כשעה וחצי, ללא הצהרות לתקשורת בסיומה.
במקביל לפגישה, דווח על התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לארגון הטרור חמאס כאשר דווח על משלחת קטארית שהגיעה במיוחד לבית הלבן. כתבנו המדיני, תמיר מורג, ופרשננו הפוליטי-מדיני יעקב ברדוגו, המלווים את משלחת ראש הממשלה בוושינגטון מדווחים כי בישראל לא זיהו לחץ מיוחד מצד ארה"ב על ישראל.

יעקב ברדוגו התייחס לדיווחים על נוכחות קטארית בבירה האמריקנית ואמר כי, נכון לעכשיו, גורמים ישראלים עימם שוחח לא הכירו בקיומה של משלחת רשמית מטעם קטאר. לדבריו, נתניהו הגיע לפגישה עם טראמפ לבדו מהבלייר האוס, וייתכן שלפחות השר רון דרמר הצטרף אליו, אך עיקר הפגישה הוגדרה כאינטימית ובלתי מתווכת.
ברדוגו ציין כי עצם העיסוק בדיווחים על משלחת קטארית, מעיד על לחץ כבד מצד הקטארים, במיוחד לאור העובדה שהמידע בנושא הודלף לעיתונאי המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית. "הקטארים רוצים להציג הישג, אך גם להישאר חביבים על האמריקנים," אמר ברדוגו והוסיף, "בצד הישראלי מדגישים כי לא זיהו לחץ ישיר מצדם כלפי וושינגטון".

ברדוגו הוסיף כי הפרסומים בתקשורת הבינלאומית נראים יותר כמו ספינים תקשורתיים. לדבריו, ייתכן שבשבועות הקרובים תונח תשתית להסדר רחב יותר, אך בשלב זה עיקר המאמץ מתמקד בקידום עסקת החטופים, המכונה "עסקת וויטקוף".
כתבנו המדיני, תמיר מורג, הצטרף ואמר כי לא נראה שיש כוונה להכריז בקרוב על סיום הלחימה. עם זאת, לדבריו, ייתכן שנרשמה התקדמות ממשית לקראת עסקת שחרור חטופים.

מורג אף הביע הסתייגות באשר לאפקטיביות המגעים מול קטאר: "ייתכן שאנחנו מנהלים משא ומתן עם עצמנו. מי שמחזיקים בחטופים כיום בעזה אינם בהכרח הדרגים הבכירים של חמאס, מרביתם חוסלו, אלא כנופיות ומיליציות מקומיות הפועלות בשטח. לחלקן יש קשרים עם קטאר, ולכן כל עסקה תצטרך להתבצע דרכה".
כתבנו המדיני הוסיף כי "עד כה, הקטארים לא הפגינו נכונות אמיתית להשפיע, אך ייתכן שהלחץ האמריקאי, כמו גם חשיפות מודיעיניות ישראליות, דוחפים אותם כעת לפעול".
