accessibility-icon
share-icon
מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם | צילום: רשתות ערביות
מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם | צילום: רשתות ערביות

מזכ"ל חיזבאללה חושף: למה הארגון לא פתח בחזית שנייה ב־7.10?

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יב תמוז ה'תשפה (08.07.25)

15

5

like

1

dislike

בריאיון לאל-מיאדין הודה נעים קאסם כי חיזבאללה הופתע ממתקפת חמאס ב־7 באוקטובר ולא היה ערוך להצטרף מיד • לדבריו, ההחלטה שלא לפתוח במלחמה נבעה מחוסר היערכות, ובמקום זאת נבחר "מודל הסיוע" שנועד לשחוק את צה"ל ולפנות את יישובי הצפון


בריאיון שהעניק היום (שלישי) לערוץ אל-מיאדין, הודה נעים קאסם, סגנו של נסראללה ומזכ"ל חיזבאללה בפועל, כי הארגון הופתע לחלוטין ממתקפת ה־7 באוקטובר של חמאס – ולא היה שותף לה מראש. לדבריו, חיזבאללה לא היה מודע כלל לתוכניות חמאס, וגילה על האירועים "יחד עם כל העולם".

"קיבלנו את המידע חצי שעה אחרי שהמתקפה התחילה", אמר קאסם, "ואז נסראללה היה צריך להחליט מה עושים. זו החלטה כבדה – ולא משהו שמחליטים עליו ברבע שעה".

בהמשך הריאיון חשף קאסם כי ההחלטה שלא לפתוח במלחמה כוללת מול ישראל התקבלה כבר ב־8 באוקטובר, מתוך הבנה שהארגון לא נערך מראש למתקפה ואינו מוכן להתמודדות עם השלכותיה.

במקום זאת, טען קאסם, חיזבאללה בחר להפעיל "מערכת סיוע" שנועדה להשיג שתי מטרות מרכזיות מבחינתם: האחת – למשוך את כוחות צה"ל לחזית הצפונית ולהפחית את העומס מעזה, והשנייה – לגרום לפינוי נרחב של יישובי הצפון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News