accessibility-icon
share-icon
קרדיט: המהדורה המרכזית

מי מרעיב את עזה? חמאס והסוחרים עושקים את התושבים

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

יב תמוז ה'תשפה (08.07.25)

10

2

like

4

dislike

פורסם בחדשות 14: באו"ם ממשיכים להאשים את ישראל במצב בעזה, ודובר מזכ"ל האו"ם טען אתמול כי "אחד מכל שלושה תושבים לא אכל כבר ימים", אך למרות זאת - גם בשבוע החולף הופצו מהרצועה תמונות של מסעדות ובתי קפה פתוחים, ובהם בית הקפה "לבה" שנפתח לאחרונה בין ההריסות בשכונת רימאל שבעיר עזה – אותה תיארו בתחילת הלחימה כאזור שנהרס כליל


פורסם בחדשות 14: באו"ם שוב מאשימים את ישראל בכל מה שקורה בעזה: "הערכה שקיימה לאחרונה תוכנית המזון הבינלאומית מראה שאחד מכל שלושה אנשים בעזה לא אכל כבר ימים, וזה מכניס עוד ועוד אנשים לסכנת גוויעה ברעב", טען אתמול דובר מזכ"ל האו"ם, סטפאן דוז'אריק.

ולמרות זאת, תמונות של מסעדות ובתי קפה פתוחים ממשיכות לצאת מעזה גם בשבוע החולף – ולא נראה שכולם שם רעבים. כך למשל, בשכונת היוקרה לשעבר רימאל שבעיר עזה – אותה כזכור תיארו בתחילת המלחמה כאזור שנחרב כליל – נפתח לאחרונה, בין ההריסות, בית הקפה "לבה", שנראה יוקרתי ונוצץ.

maximize-image
images-count1+
מחבלי חמאס ברצועת עזה | צילום: עלי חסאן, פלאש 90

שלא נטעה – עזה היא מקום קשה, קשה מאוד. המונים עדיין נאבקים להשיג אוכל. במקום נורמלי לא רואים מראות של שוד משאיות וקרבות על קמח. ועדיין, כשיש מסעדות פתוחות, מבינים שיש מי שיכולים להרשות לעצמם חיים אחרים בתוך הכאוס. הסיוע ממשיך להיכנס, גם בעיצומה של הלחימה, והאוכל לא נעלם מהרצועה.

אז מה קורה? אנחנו יודעים שחמאס אוגר סחורות כדי "להחזיק קצר" את התושבים. בנוסף, סוחרים מקומיים משתלטים על מוצרים, אוגרים אותם ומחכים להתייקרות. וזאת עוד דרך שבה חמאס מונע אוכל מהעזתים: בשבת פצעו מחבלי חמאס שניים מעובדי החברה האמריקאית שמפעילה מתחמי חלוקת סיוע עם ישראל, ובחודש שעבר רצחו חמישה עובדים עזתים של החברה. ובכל זאת, החברה ממשיכה לעבוד – ורק אתמול חילקה קרוב לשני מיליון ארוחות.

הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה |
maximize-image
images-count1+
הסיוע ההומניטרי נכנס לרצועה | צילום: פלאש 90

בין כך ובין כך – הלחץ של תושבי הרצועה על חמאס להתגמש במשא ומתן נמשך, ואפילו גובר. ח'אלד אל-סולטאן, תושב עזה, פנה לצוות המשא ומתן של חמאס בסרטון שפרסם בחשבון הטיקטוק שלו: " אין לכם ברירות. אתם נלחמים מול העולם, וכל העולם תומך בישראל. העולם כולו עם ישראל. על מה אתם נלחמים? על מה אתם מהמרים? אין כלום". לדבריו, "לא נשארה יותר התנגדות (מחבלים) בעזה כדי להגן ולהילחם". לעזתים פשוט נמאס לחיות בעזה – וזה רק יכול לעודד את ההגירה ממנה.

כך נראה רעב בעזה: לא מחסור במזון – אלא עודף שליטה. זה לא שלחמאס אין אוכל, פשוט אין לו רחמים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News