יממה בלבד לאחר האסון הנורא בבית חאנון, בו נפלו 5 לוחמים, כ-100 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לעזה, מתוכן 20 לאזור צפון הרצועה ו-80 לדרומה. זו הפעם השלישית בתוך פחות מחודש בהן נכנס סיוע לשכונות שבהן חמאס מתארגן מחדש.
הדיסוננס בין דם הלוחמים שנשפך לבין שיירות הסיוע שנכנסו אתמול הוא בלתי נתפס ובלתי נסלח. ואם חשבנו שהתמונה לא יכולה להיות גרועה יותר, שיחה שקיימנו בחדשות 14 עם לוחם שנלחם בבית חאנון בימים אלה, מעלה תמונה מדאיגה ומקוממת מהשטח עצמו. לדבריו, המציאות הטקטית מסבירה מדוע אנחנו ממשיכים לאבד שם חיילים יקרים.

"המרחב ההומניטרי די נושק לאזור שבו לוחמינו פועלים", סיפר הלוחם והבהיר: "זה מאפשר למחבלים 'לזלוג' משם, להניח זירת מטענים, ולחזור ולהיטמע באוכלוסייה. כמובן שהם גם יכולים לתצפת משם על הכוחות".

ההפקרות בעזה: הממשלה שולחת סיוע, בזמן שללוחמים אסור לירות
עוד טען הלוחם כי "אסור לכוחותינו לירות אפילו על חמושים שמסתובבים במרחב ההומניטרי, ואפילו ירי צלפים שאינו מסכן את הסביבה אסור. על אנשים שמסתובבים בקרבת המרחב נדרש אישור מיוחד לירות. ואם שאלת – בית חאנון, שכל כך קרובה לגבול, עדיין קיימת. מאות מבנים עומדים בצפיפות וממשיכים להוות נקודות יציאה להתקפות על לוחמינו".
