שר החוץ גדעון סער ערך הערב (שלישי) תדרוך מדיני-ביטחוני בשיחת זום לשרי החוץ של פרגוואי, פנמה, אקוודור וקוסטה ריקה. בתדרוך השתתף גם סגן שר החוץ של הרפובליקה הדומיניקנית. שר החוץ גדעון סער סקר בפני עמיתיו שרי החוץ את המצב במזרח התיכון, הצלחות מבצע ״עם כלביא״ ומצב הלחימה בעזה והמגעים לעסקת חטופים.
השר סער אמר בין השאר: ״ישראל החזירה את תוכנית הגרעין של איראן שנים אחורה. גם בתוכנית הטילים הבליסטיים פגענו בצורה משמעותית. הצלחת המערכה הישראלית באיראן תורמת ליציבות במזרח התיכון, ואני מאמין שגם תביא להרחבה של מעגל השלום ונורמליזציה באזור״.

השר סער התייחס למו״מ לעסקת חטופים בעזה ואמר: "אנחנו מעוניינים להגיע למתווה לשחרור החטופים שלנו מעזה. לא נוכל לסיים את הלחימה בעזה כל עוד חמאס שולט בעזה והחטופים שלנו שם״.
עוד הוסיף השר סער: "החות׳ים הם בעיה לא רק של ישראל, אלא של הקהילה הבינלאומית כולה. הם פוגעים בנתיבי השיט ובסחר העולמי. זאת בעיה שיש לטפל בה״.
