accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

מכון טיפולי לצה"ל ולכוחות הביטחון נחקר על הונאה רחבת היקף

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יב תמוז ה'תשפה (08.07.25)

12

5

like

0

dislike

המשטרה ורשות המסים עצרו את בעלי מכון "נסיף שיקום וטיפולים" בצפון, יחד עם עובדים נוספים, בחשד לניפוח שיטתי של חשבוניות וטיפולים שלא בוצעו לפצועי צה"ל - בהיקף של למעלה מ-50 מיליון ש"ח


חוקרי ובלשי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב ויחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה ברשות המסים עצרו את בעלי ועובדי מכון טיפול רגשי ו"בית מאזן" מצפון הארץ, בחשד לזיוף שיטתי של חשבוניות בגין טיפולים בפצועי צה"ל וכוחות הביטחון.

על פי החשד, בעל המכון העביר חשבוניות עבור טיפולים שלא התבצעו בפועל, בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים, במטרה להוציא כספים ממשרד הביטחון שלא כדין.

החקירה נפתחה בעקבות חשד שהתעורר באגף השיקום במשרד הביטחון בנוגע לטיב הטיפול שניתן לפצועים ובני משפחותיהם, וכן בעקבות התנהלות חריגה שהתגלתה במכון המספק שירותים בצפון. במהלך חקירה סמויה עלה כי בעל המכון הגיש חשבוניות כוזבות בגין טיפולים שלא התקיימו, והגיש בקשות תשלום עבור מטופלים שלא שהו בפועל ב"בית מאזן" – חלופת אשפוז לבית חולים פסיכיאטרי שבבעלותו.

היקף החשבוניות הכוזבות מוערך בלמעלה מ-50 מיליון ש"ח, והן שימשו לשם קבלת החזרים ממשרד הביטחון במסגרת רפורמת "נפש אחת". במטרה שלא לפגוע ברצף השיקומי של המטופלים, לוותה החקירה על ידי גורמי טיפול באגף השיקום, שפעלו למציאת חלופה טיפולית.

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו חוקרי המשטרה על בתיהם של החשודים, ביצעו חיפושים, עצרו את החשוד המרכזי והזמינו לחקירה באזהרה ארבעה מעורבים נוספים. במהלך הפשיטה נתפסו כלי רכב, והמשטרה צפויה לנקוט בהליך חילוט רכוש.

בכפוף לצרכים החקירתיים, החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב. החשודים שנעצרו ונחקרים הם: נסיף חזנה, תושב ירכא ובעלים של מכון "נסיף שיקום וטיפולים בע"מ"; פואד מרזוק, אסיר ותושב אבו סנאן; עביר יאור, תושב כפר יאסיף; חסארמה ועד, תושבת ביאנה; ומוסא טרוב, תושבת אבו סנאן.

החשדות המיוחסים להם כוללים: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, קשירת קשר לביצוע פשע, והפרת חוק איסור הלבנת הון. המשטרה צפויה גם לזמן כ-100 מטופלים נוספים לחקירה באזהרה, בחשד כי קיבלו תשלומים ממשרד הביטחון למרות שלא קיבלו טיפול בפועל. מרביתם הם נכי צה"ל הסובלים מפוסט טראומה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News