יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש היום (שלישי) בלשכתו במשכן עם נשיאת האסיפה הלאומית של סרביה, אנה ברנאביץ'. בהצהרה לתקשורת שנתנו השניים, בישרה נשיאת האסיפה הלאומית כי סרביה תפחית בשעות הקרובות את אזהרת המסע לישראל מ"אדום", הרמה הגבוהה ביותר – ל"צהוב", נקיטת אמצעי זהירות בלבד.

היא הודיעה כי אייר סרביה נערכת לחדש את טיסותיה אל נתב"ג וממנו. הנשיאה ברנאביץ' ציינה בדבריה כי היא דורשת מחמאס לשחרר באופן מיידי את החטוף אלון אהל המחזיק באזרחות סרבית, יחד עם כל החטופים.
אוחנה אמר: "זהו בוקר קשה למדינת ישראל. האומה מתאבלת על חמישה מחיילינו הגיבורים שנפלו ברצועת עזה. בשם הכנסת, אני שולח תנחומים למשפחות הנופלים ומאחל להחלמתם השלמה של הפצועים".

יו"ר הכנסת הודה לאורחת על היותה נשיאת הפרלמנט הראשונה מהעולם המבקרת בישראל לאחר המבצע הנועז באיראן, והוסיף: "אנחנו מלאי הערכה ותודה לסרביה, אשר עומדת לצידה של ישראל בפורומים בינלאומיים אל מול הצעות והחלטות חסרות מוסר".
הנשיאה ברנאביץ' צפויה להיפגש בהמשך היום עם חברי כנסת מקבוצת הידידות הבין פרלמנטרית ישראל-סרביה, בראשות ח"כ בועז טופורובסקי ועם חברי ועדת המדע של הכנסת.
