אידה, אמו של בנימין אסולין הי"ד שנפל באסון בבית חאנון סיפרה היום (שלישי) בבכי קורע לב: "לפני שבועיים אמרתי לו בני מותק שלי אתה 8 חודשים במילואים בעזה, מספיק עשית את שלך. תחזור הביתה בשלום. הוא אמר לי אמא אל תדאגי, אני הולך להציל את המולדת שלנו. ואם אני אמות – אני אמות כגיבור".
האם הדואגת נחרדה למשמע דבריו, והתחננה בפניו: "בני אני לא יכולה לשמוע אותך מדבר ככה". אידה שיתפה בכבוד ובאהבה שחלק לה בנה: "כל הזמן שהייתי מצלצלת אליו: 'אמא יקרה מה שלומך?'".

גם ליאור אוזמן, מנהל בית הספר ורכז השכבה של אסולין, הפליג בשבחים על הילד שהפך לגיבור ישראל: "אני נושא עימי זיכרון של נער שקט, רגיש, עם לב גדול ונוכחות שמורגשת דווקא דרך הצניעות. הוא לא היה מהתלמידים הבולטים כלפי חוץ, אבל אי אפשר היה לפספס את טוב הלב והאחריות שבו".
לדבריו, "בנימין היה מסוג הבוגרים שאתה פשוט גאה בהם – כאלה שממשיכים את הדרך הערכית גם אחרי סיום הלימודים. הבשורה על נפילתו קשה לי במיוחד – גם כאיש חינוך שזכה ללוות אותו במסע ההתבגרות, וגם כאחיה של מירית, מורה מובילה בצוות התיכון ומרכזת את מגמת הרפואה. זהו כאב אישי, וכאב של קהילה".
