בצל הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקת חטופים בקטאר, דיצה אור, אמו של אבינתן, מביעה התנגדות נחרצת למתווה המוצע. "העסקה הזאת היא כניעה," אמרה הבוקר (שלישי) בראיון נחרץ לעודד מנשה. "זה מחריד, אין מה לדבר".
על פי דיצה, המתווה הנוכחי, המדבר על שחרור של כעשרה חטופים תמורת 60 ימי הפסקת אש, הוא חזרה לאותה נקודה בה המשא ומתן היה לפני חודש, מבלי שהלחץ הצבאי יצר שינוי מהותי בדרישות חמאס.

"אם תיקח את הטקסט האחרון של המשא ומתן מלפני חודש, ואת הטקסט שעליו מדברים היום, זה בדיוק אותו דבר", היא טוענת. "זה בין שמונה לעשרה חטופים. 60 יום של הפסקת אש שבה החמאס משתקם, מחזק מחדש את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות והכל. איפה הלך כל החודש הזה?".
אור מבקרת את "ויתור על הילדים שלנו" בעקבות לחץ בינלאומי, ומתארת את הרגע בו הבינה שהמלחמה לא תימשך עד להשבת כל החטופים כ"מפח נפש נוראי". היא מדגישה כי החמאס הוא "זרוע מדולדלת של הראש הגדול באיראן", וכי היה צריך להמשיך את הלחץ על איראן עד שאחרון החטופים ישוב.

"דרישה מקיר לקיר: כולם חוזרים יחד"
בניגוד לתפיסה הרווחת על פילוג בקרב משפחות החטופים, דיצה אור מבהירה: "היום הדרישה להסכם על כולם בבת אחת היא דרישה מקיר לקיר. אין שום דעה אחרת בקרב משפחות החטופים. כולן דורשות חד משמעית שכולם יחזרו ביחד, בהסכם אחד ואפילו ביום אחד". היא דוחה את רעיון החלוקה לקטגוריות הומניטריות. "זה לא הדרך לנצח מלחמה, וזה לא הדרך להכריע אויב אכזר".
"אותות חיים" והקשר עם אבינתן
למרות הכאב והתסכול, דיצה משתפת כי היא שומרת על קשר עם בנה. "יש לי שני סוגים של אותות חיים. יש לי סוג אובייקטיבי, חיצוני, שקיבלנו לפני פורים. ויש לי אות חיים פנימי. אני כל הזמן מדברת עם אבינתן. אני שומעת אותו, אני רואה אותו. אני משתדלת לחזק אותו. והוא מחזק אותי כשאני ברגעי שבירה".

היא מתארת בכאב את מצבו של בנה: "מהיום הראשון הוא מתחת לאדמה, 40 מטר מתחת לאדמה, ולבד, בלי אף חטוף אחר". היא שואלת בכעס: "זה שהוא גבר צעיר ושהוא בתחילת חייו, זה סיבה לוותר על החיים שלו? לדון אותו לשנים במעמקי האדמה?".
המסר לראש הממשלה: "תחשוב ניצחון ותנצח"
בסיום דבריה, פונה דיצה אור ישירות לראש הממשלה: "אני אומרת לו, תחשוב ניצחון ותנצח. תדרוש את כולם, אל תסכים לשום דבר חלקי ותקבל". היא קוראת להסכם כניעה מוחלט, שבו חמאס ירים דגל לבן ויבין ש"אין לו יום המחר בעזה". לדבריה, ישראל חזקה דיה כדי להכריע את האויב. "אנחנו עושים פה את שליחות הקדוש ברוך הוא. ודאי שאנחנו יכולים הכל בעזרתו".
